heldag med elsa!

igår hade jag den stora äran att få ha med min
söta kusin elsa, fem år, i göteborg. jag var med
och hämtade henne hos dagmamman och så
tog vi bussen in till stan och åt på mcdonalds.

så åkte vi till sjöfartsmuséet och tittade på fiskar
och båtar. jag tror att jag var mest entusiastisk till
både sillstim och sjöhästarna. haha!
sedan körde elsa båten till finland där vi fikade på
saft, bullar och brago. det tog tre dagar att komma dit.

sedan lekte vi på den stora båten innan vi tog spårvagnen
vidare till slottsskogen, men eftersom det var svinkallt då
och elsa varr kissnödig gick vi till naturhistoriska och tittade
på de uppstoppade djuren istället. hon var jätterädd för
giraffskelettet först men sedan gick det bra. vi tittade på
ekorrar och apor mest, de var sötast. från linnéplatsen gick
bussen direkt till partille igen och vi var båda trötta när vi var
framme och farbror hämtade upp sötnosen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0