Jaa, eftersom ...

Jaa, eftersom bloggen vägrar fungera på min dator hemma får jag passa på att skriva när jag sitter vid en av skolans datorer istället! Sitter just nu med madde i datasalen och har ätit lunch. Inte den godaste men det slank ner.
Skulle behöva rota igenom skåpet efter huvudvärkstabletter men jag lär knappast få i mig dom med mitt illamående. *suck*
   Såå, vad har hänt sen jag skrev sist?
Jaa, det har hänt en hel del, både roligt och tråkigt som jag varken har tid eller orkar sitta och skriva ner i flera timmar, får Försöka komma in på bloggen hemma ikväll sen!
  Hockeyn mellan Sverige - Finland sågs hemma hos Peter och hans syster Marie med familj var inbjudna på tacos och hockey. Söta Robin var givetvis med och roade under matchen.
Riktigt trevlig kväll iaf!
  Och sommarjobbet är nu fixat, äntligen! Var och provjobbade i Saluhallens blomsteraffär och måndag den 16 Juni börjas det på riktigt.
Ska dock jobba lördag 7 Juni också och känna på det, skönt att ha något att göra under dagen. Efter jobbet blir det direkt hem till faster och hjälpa till inför Markus dop. Jag har fått den stora äran att fixa tårtan!
Fixade Veronikas konfirmationstårta som var otroligt populär. Folk gillar tydligen chokladkräm och jordgubbssylt. Mumma!
  Jag har övningskört som en tok! Körde från Hullsjön - Jätten - hem. säger inte mycket men lång bit iaf. Dagen efter blev det åsaka till mormor och morfar. Gick bra som fan men fick lugna mig litegrann när jag plötsligt körde i 80 på 70-sträckan. Haha!

Det väntas dop / grillfest för de små barnen som har tillkommit. 6 Juni är det grillfest för Robin och Peter och jag är ombedda att komma tidigare och hjälpa till. Givetvis gör vi det!
Och den 8 Juni är det dop för Markus min. Detta dopet blir det ingen sång, tyvärr men ska kolla med faster om hon vill att jag ska läsa något!
  Imorgon är sista chansen, ett bra resultat på ekvationerna och det blir VG i Matte A. Woho!
Imorgon fyller även min kära mamma 44 år, inget jämnt tal så alltså blir det inget jättefirande men ska ner till Göteborg och köpa present till henne idag. Hade tänkt skriva vad hon kommer att få, men eftersom hon läser bloggen då och då ska det nog undvikas .. En blomma blir det iallafall och en sammansatt fin present som garanterat kommer att uppskattas av så väl henne som oss andra tjejer!
  Ytterligare en sak imorgon, min fd klasskamrat Elia ringde igår och ville ha med mig i en av hans nya låtar. Woho! Så det blir till att träna hos Osama imorgon och sedan spelas låten in på fredag på Lexingtons fritidsgård. 

Och i helgen ska jag och peter ha mys och trevligt med Liseberg. Hoppas på att prinsen kommer på lite grejer vi kan göra och planerar lite mer än så .. Det är så uppskattat att inte behöva fundera utan bara följa med!
Och idag är det 17 månader sedan allt började! <3

ska försöka få nerskrivet mer senare och lite mer detaljer,
inte för att det händer mycket kul nu. men ändå! 
ha en fin dag!

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha, antar att det är pappa som ska spela in dom som vanligt. Hälsa ;)

2008-05-29 @ 14:10:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0