pressure

Ytterligare en underbar dag är pasé och vilket väder vi har haft idag! Det känns som att natten kan bli jobbig efter en stund i solen på lunchen, mitt bröst är alldeles varmt fortfarande! Men men, sålänge det inte blir frossa så är det lugnt i brallan!

Igår fyllde mamma 44 år och vi firade hemme med trerättersmiddag och present från Lush. Två tvålar, en bodylotion och en badbomb blev det och hon verkade väldigt nöjd med det.
TIll middag lagade vi ångkokta vitlöksmusslor till förrätt, serverade med salladsblad och citron. 
Grillad ryggbiff med ugnsbakade rotfrukter och fräsch sallad.
Tropiska frukter och jordgubbar under smördeg i ugn med vaniljvisp.
Jag har för mig att hon blev väldigt nöjd!

Idag har det varit halvjäktig dag , typ. Nej dagen har varit ganska slapp vilket har varit skönt. Två män från Brottsofferjouren var och hade föreläsning på morgonen med filmvisning, känsliga tittare varnas men jag llyckades se hela utan större problem. Det var bara sista sekvensen, när dörren öpnades till sjukhusrummet med det tända ljuset. Då brast allt.
Teresia, den räddande ängeln, fick trösta mig i pausen.
Tack, du är guld värd!
   Inget märkvärdigt med engelska och svenska och sedan tog jag bussen till Göteborg därjag fick sällskap av underbara Alexandra som jag satt och tjötade med hela vägen ner. Hon är bra hon också och föhoppningsvis träffar jag och Peter henne och hennes pojkvän på Lise berg imorgon.
Jo, för det blir en tur på stan och Liseberg imorgon, det ska ju bli kanonväder så jag hoppas att det blir en fika på någon uteservering då också. 

Nu när jag har pengar ska man passa på att göra saker tmed varandra så att Peter slipper betala allt hela tiden. Liite bortskämd blir man allt med en sån underbaring till pojkvän.  
Idag fick jag välja nästan helt fritt från delikatesshörnan. Jag fick räkor och Peter och hans pappa fick kräftor och så köpte vi ett nät med musslor också. Mums! Oliver fick jag också, sånna där stora gröna med vitlöksmarinering. Det var typ det enda som gick ner idag..
Herregud, det är j så varmt att man blir illamående och magen bråkar med mig igen så det är från dag till dag vad som kan ätas och inte, haha! Stackars trollet mit som får stå ut med att jag ena dagen MÅSTE ha lax och idag bara inte klarar av det. GUD, han är värd en eloge..

Ska försöka dra med honom till Myrorna imorgon och köpa mig lite snygga toppar och jobbkläder. Vill inte ha alltför ömtåliga klädernnä jag jobbar i sommar och framför alt inte för varmt. Byxor är en sak, jag har ju förkläde men t-shirts behöver. Provade en herrt-shirt från hm idag men den var inge vidare alls faktiskt!
Köpte mig ett vitt linne iallfall så jag har något svalt att ha på mig imorgon!


Men men, nu ska jag krypa ner bredvid surfittan i sängen, jo för det är han.
Han slåss och gapar, men det är inte för att han är full. Ohnej. Han sover bara.
Ser ni mig med blåmärken så vet ni varför!
Puss & Godnatt!
second chanches ,
they don't ever matter
people never change

Kommentarer
Postat av: mamsen

Jo middagen var underbart god.

Synd bara att det inte händer lite oftare. Jag skulle kunna stå ut med en tre rätters middag iallafall en gång i veckan. He he!

2008-06-03 @ 15:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0