Snögflingor och shopping!

Fjärde dagen på jobbet avklarad idag och trots att jag får en del av det som är "skitgörat" är det faktiskt kul. Det är till och med jävligt kul. Speciellt med peppning som jag fått gott om idag. Fick rensa snöflingor (en hängväxt med små söta, vita blommor) halva dagen idag, 7 plantor vilket var ett evighetsjobb. Men jag fick en hel del klappar i ryggen och tanterna som gick förbi log uppmuntrande mot mig, haha! 
   När jag väl var klar stod jag mest i kassan medan Anne fixade kistkrans och hennes mamma packade rosor. Det är fett kul att stå i kassan, känns som att man är gjord för att stå och tjöta med kunderna en stund. Trivs med jobb där man får vara trevlig och greja med pengar, vilket jag får göra här. Nåväl, jag trivs som tusan och fick redan igår erbjudande om att jobba nästa sommar, haha. Så jag är ganska lugn tror jag.
Ska söka iallafall på MartinShop nästa sommar, men då har jag något iallafall!
   Och besök fick jag idag, fint sådant av Emma och Sune. Kul som tusan att få lite besök. Imorgon kommer förhoppningsvis Josephine in och säger hej en sväng. Ska bli kuligt värre att träffa henne igen.  Och förhoppningsvis får jag mina pengar då :)

Och pengar ser det ut att bli bra med denna månaden.
900 från förra studiebidraet har jagkvar
1850 får jag ilön för fyra dagar, alternativt 2470 om jag får pengarna för imorgon också.
100 är Josephine skyldig mig
300 fick jag av min gudmor igår
150 ska jag få av farfar imorgon eftersom jag har sytt hans byxor
sammanlagt3300 alt. 3920

Det käns fetigt bra, eftersom jag även ska jobba nästa vecka och en del i Juli men då kommer pengarna inte förrän i Juli vilket också är skitbra för min ekonomi. Ska klura på vad jag behöver köpa och vad jag ska spara till nu också .. En ny kamera blir nog första prio eftersom jag känner mig handikappad utan. Får nog ge upp att den gamla blir lagad någongång eller att det ska gå och laga den. Stallets hårda betonggolv dödade den totalt. Suck.


Men men, annars händer väl inte sådär överdrivet mycket.
Igår var Göran barnvakt och Robin var så sjukt söt när han gapskrattade när Peter gjorde pistolljud med munnen. Sedan satt han och skrattade i mitt knä varje gång jag sa hej. Haha, så sjukt söt är han alltså!

Fick mig en tur på stan iförrgår och köpte mig en brun långärmad t-shirt á 49.50.- , en vanlig vit t-shirt till samma pris, en gul sjal och ett benvitt diadem.
Lite fler band på Panduro och en almanacka på Monki! Jag var väldigt nöjd måste jag säga och idag har jag köpt ett par svarta manchesterjeans som jag ska ha att jobba i imorgon! Plus den vita t-shirten kanske .. Jaja, får se till att lägga fram det sedan, måste duscha idag också.  


Dagens fem bästa:
1. Bra dag på jobbet!
2. Sill och potatis till middag, så jävla värt!
3. Kom Kampsång - Lasse Lindh och Timo Räisänen
4. SVERIGE - RYSSLAND!
5. PEEETEEER!!!!!!!!!!
ovanstående skrev personen i fråga själv, eftersom han ville vara med på något sätt ochd et ska han få vara ..

Dagens fem sämsta:
1. Att det ska gås upp tidigt imorgon och därmed känns det jobbigt att det är fotboll ikväll ..
2. Att Peter kan ligga och fisa hur mycket som helst utan att jag ska bry mig på något sätt.
3. Det skulle väl vara om Sverige förlorar ikväll ..

Nej, nu ska jag krypa upp i soffan med, ja vadå? Jag har inga chips så det får väl bli Peters paprikachips då.. BLÄÄ!! Menmen, det blir väl inte mycket skrivet under helgen eftersom vi är i stugan plus att våran dator vägrar Publish me. Faan!
Jaja, nu ska jag börja kika på fotbollen och lägga in morgondagens lunch i kylskåpet.
Pöss pöss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0