jobb, planering och shoppingfunderingar

Det är underbart att nya bloggplattformen inte fungerar på min dator men i och med att jag mer eller mindre kommer att bo hos Peter när jag jobbar är det ganska lugnt. På hans dator kan man skriva hur mycket som helst så blogg blir det nu igen!

Jobbade min första dag i lördags och det gick sjukt bra och var hur kul som helst. Jag kommer definitivt att trivas där alltså! Gjorde en del småpyssel som att fixa buntar med blåklint och sånt, byta plast runt rosor mot papper och gå runt och kika efter döda blad och vattna. En del sittande blev det också men vi pratade på bra jag och Anne (Min chef). Det känns lite konstigt att kalla henne för min chef, för chefer ska liksom vara sura och .. ja. jag vet inte. Anne är jättetrevlig och lätt att prata med. Nåja, det är väl jag som bara har Dan att jämföra med *hrrm*. Tur att man har trevliga arbetskamrater också, har träffat de jag kommer att jobba med i sommar och det kommer att bli supertrevligt!
Är ni i krokarna får ni jättegärna svänga förbi och säga hej svejs!

Nu blir det jobb nästan hela veckan, åtminstone måndag till torsdag. Sedan blir det långledigt över helgen och sean jobb tisdag till fredag nästa vecka.

Imorgon ska jag ta mig en redig tur på stan efter jobbet då Peter träffar Johan och se om jag kan hitta lite smått och gott på rean. Vill ha ett par svarta tjockare tights och lite fler jlängre tröjor att bara ha över. Hur mysigt som helst när det är lite svalare ute. Framför allt göra lite reafynd ser jag fram emot. Några nya snygga t-shirts och sådär så man uppdaterar den redan fullproppade garderoben hemma. Ska köpa en långärmad brun t-shirt på H&M också, då min ärvda börjar bli lite för trång!
På tisdag drar vi nog upp till Trollhättan då det är fotboll, Holland spelar. Har fastnat för Hollands matcher, dom är riktigt riktigt bra. Mycket drag och otroligt skickliga spelare. Är det några vi ska akta oss för så är det Holland! Eftersom våran TV är så jävla bra i dessa sammanhang (enligt pappa och Peter) då man kan se två bilder samtidigt, en bild i högra hörnet från en annan kanal så kan de se båda matcherna samtidigt. På samma TV.
Ni förstår bara inte storheten i detta.
Mhrmhmm..
På Onsdag spelar vårt Sverige igen och då hoppas jag att vädrettillåter att matchen ses på Liseberg. Det skulle vara kul att komma ut litegrann..
På torsdag jobbar jag 8-18 och sedan åker vi nog direkt t till stugan jag och mitt troll. Iallafall jag! Därute blir det väl midsommarfirande på freda och mys på torsdagskvällen. Får se till att hinna packa på tisdag när vi ändå är hemma då .. Kanske försöka hitta en ny klänning tills dess? (nu kommer mamma att protestbomba mina kommentarer... ;D  ) 

Förhoppningsvis kan jag lägga upp mina fynd här på bloggen sedan, får väl posa i camen. Tur att Peter har cam. Eller så får han ta kort på mig med dom helt enkelt. På något sätt ska de in här iallfall ..

Igår hade vi sexprat med lillasyster som var mer eller mindre vettskrämd när hennes "vän" kom hem. Peter gick och la sig vid elva och jag halv ett. Han stannade tydligen till klockan två. Haha. Ska se till att klämma ur syrran allt på tisdag (jag vet att du blir nervös mamma. var inte det <3)
Men men, Peter var dryg och otrevlig när jag skulle sova och gjorde en Henke kan man säga .. Haha. Han hade dock inget minne idag av att han både bett mig hålla käften och dra åt helvete inatt. Sött värre liksom..


Nåja, nu är det väl dags att sluta här för idag. Ska snart krypa ner och se på film med trollet. Antingen blir det Sällskapsresan Snowroler eller så blir det Sunes sommar. Och idag ska det kramas! Mys mys!
Ha en trevlig kväll allihop och har ni vägarna förbi Saluhallen, vinka gärna åtminstone.
Puss och godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0