sommar och sol!

idag tog jag mig en egen dag, åkte ner med tåget fem i ett till ett soligt Göteborg och tog spårvagnen till saluhallen, köpte jordgubbar och satte mig sedan i gräset i kungsparken med mina gubbar, en av de nya lokasmakerna och nyaste Veckorevyn. Det är så livet ska vara ! Där låg jag med min Mp3 en bra stund innan jag tyckte att det räckte, men mm vad mysigt att bara ta hand om sig själv ibland. Och att jordgubbar går ner, hrrm..

efter en skön solstund skuttade jag in på ett svalt panduro hobby och shoppade loss för 103 kronor. färgade papper, stämplar och annat roligt hittades och nu blir det roligt att ge bort födelsedagskort och liknande när man kan göra snygga själv. Det är ju två "dop" till helgen och sen fyller både syster yster, Moa och Elsa år i Juni. Puh! Men finfina kort kommer de att få i år!

Var även och pratade med min chef innan jag gixck in till Peter. Hon ska ha stängt den 7'e så jag jobbar inte då. Skönt, då kan man åka hem tidigare till Trollhättan och hjälpa faster med att göra tårtor, plus att Peters farmor och faster är här då så man vill ju gärna träffa dom litegrann också!
Men men, arbetstider i Juni är nu klart, 10 timmar per vecka var det sagt men de två sista veckorna i Juni kommer jag att jobba 31 timmar per vecka, haha! det är 2015 spänn före skatt, inte illa det ni! Ska unna mig något riktigt lyxigtnär jag fått min första lön, typ en påse från Lush med goa grejer? Nåja, något blir det nog .. Undrar om jag räknade in Lördag den 14'e i mina pengar? Annars är det typ, femhundra till .. fyratusenfemhundra. På två veckor!
  Lilla jag som klarar mig ypperligt bra på 1050, hur ska jag klara mig med så mycket pengar? Haha!


I eftermiddag har Göran varit barnvakt, så jag och Peter fick hjälpa till. Haha, eller det var väl mest som så att Göran diskade i köket, Peter spelade Fifa på sitt playstatin och jag och Robin låg i soffan och sov. Underbart värre!          Däremot väckte han mig en gång genom att slå mig på benet, rackarunge!
Sen kom Marie och vi käkade mat och såg på Outsiders.

Men, långvecka kvar!
tisdag: skola och sedan plugga samhällskunskap. plus förhoppningsvis sitta och klura lite med Peters present och korten till småpojkarna.
onsdag: teater med klassen, barnmorsemottagningen och sedan en fika med Emma (ring mig!) 
torsdag: samhällsprov och Göteborg igen för att laga mat när Peters farmor kommer ner! 
fredag: Grillfest i Gråbo istället för dop för Robin.
lördag: åka hem till Trollhättan och fixa tårta till dopet på söndag.
söndag: dop för markus! 

nu ska jag borsa tänderna och krypa ner bredvid min prins i sängen, bara kolla vilket tåg/buss jag ska ta hem imorgon bitti .. ha en trevlig kväll!
Kram kram

Kommentarer
Postat av: Emma

Sorry för att det inte blev något idag, det hade varit kul ju. Men försov mig till halv ett (!) och sen har jag fem prov kvar att göra och åh, allt är kaos. men jag hör av mig :)

2008-06-04 @ 22:46:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0