Jag vill ha ett "hemma"..

Det är för många ingen hemlighet att jag under flera år mått dåligt, haft problem med det ena och det andra och idag kan jag stå för det och prata om det, men det finns fortfarande mycket som saknas.

Under jobbiga perioder har jag stängt in mig på mitt rum och gjort det och min säng till min bunker där jag inte släppt in någon. Detta är en av de anledningarna till att jag inte riktigt trivs hemma, hemma där jag har bott i samma hus i sjutton år. Det finns fler anledningar till att jag inte trivs men av respekt till människor nära mig vill jag inte skriva vad. Men vissa av er vet precis vad jag menar.
  När jag träffade Peter blev det självklart att spendera helgerna hemma hos honom, att komma iväg hemifrån och få lugn och ro. Även i själen. Men detta kommer aldrig att kunna bli hemma. Jag är inte här tillräckligt ofta för att kunna säga hemma om Göteborg, även om jag har hela mitt hjärta här. Jag trivs inte tillräckligt bra i Trollhättan för att kalla det för hemma. Även om båda ställena tituleras som hemma så blir det rebelliskt i huvudet direkt. 

Även om jag Vet att jag inte kan flytta till Peter direkt när han får en lägenhet är det min största längtan. Att få ett hemma. Att ha en egen hylla i badrumsskåpet eftersom det är någon mening med det, för att jag använder det som finns där dagligen. Att kunna gå omkring i bara underkläder hemma, utan att visa hänsyn till andra utom möjligtvis grannar. Jag vill kunna säga att jag ska åka hem efter jobbet eller efter skolan och att alla ska veta exakt vart jag menar. Någonstans där man mer än gärna städar och håller det fint, för det är mitt hem.
(Jag städar knappt mitt rum eftersom jag inte vill vara där ändå och lika sällan hos Peter eftersom jag inte är där tillräckligt ofta för att känna att jag måste)
Det är nog det jag längtar efter mest just nu, ett hemma. 


Nåja, hade mer att skrva men jag har varken ork eller lust att skriva ner allt i en blogg. 

Idag har vi haft en supermysig dag, legat kvar länge i sängen och bara haft det mysigt. Sedan tagit tåger ner till Göteborg, hem till Peter och legat i soffan och sett på Sällsakpresan Snowroler för att jag sedan har lagat mat medan Peter har spelat på sitt Fifa. Det är det och Fotbolls Em som är Peters nummer ett just nu. Men jag ska få en present efter EM tydligen för att jag har varit så duktig, haha! Men jodå, det kan nog allt behövas! 

Igår var det midsommar och vi var ute i stugan som vanligt men på någit sätt kändes det inte som det brukar vara. Varför vet jag inte men det ordnar väl sig. VI åt mat och var vid festplatsen och åkte hem vid tretiden. Mamma och pappa gick iväg till några kompisar och Veronika följde med så Peter och jag var hemma själva. Vi tog en mysig dusch och hade allmän myskväll, haha. Peter satt nere och spelade tv-spel och jag låg uppe och läste.
Men mys var det! 

NU sitter Peter och Göran och ser på Hollandsmatchen och jag måste gå och kissa nu. 
Ska se till att skriva imorgon eller på måndag ch det blir väl troligast på måndag kan jag tänka mig. Nästa vecka jobbar jag tisdag till fredag så det blir tufft :)

Auf  Wiedersehen! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0