äntligen..

är helgen över!
På många sätt har helgen varit jättetrevlig och det har varit skönt med lite extra ledigt i fredags men hujedamig vad det har varit full rulle hela helgen!
I torsdags var det samhällsprov i över två timmar vilket tog hela dagen och efter detta tog jag en tur på stan med Emma. Hem och snabbpaca och sedan ner för att springai affärer med Peter för att där hitta en present till Robin eftersom det var grillfest på fredagen istället för dop. När vi väl hade köpt två böcker; Petter och hans fyra getter samt Bajskorv åkte vi hem och lagade mat till oss, Peters pappa och farmor. När vi kom i säng på kvällen var jag totalt slut efter dagen.
    Upp igen på fredagen för att åka till Gråbo! Marie hämtade oss vid elva och vi fixade ett par timmar innan övrigt folk kom. När alla hade kommit och det var klart var det skönt att sitta i en trädgårdssoffa i skuggan med en kall cider i handen och grillat på tallriken. Mumms! 
Festen blev jättelyckad och det var kul som tusan! Utom att både Peter, hans lillasyster och hans mamma spöade mig i krocket *morr* ..
Vi åkte tillbaka hem vid åtta-tiden och då även med Peters faster, hennes kille Jonny och hennes hund Ronja. Satt och tjötade i soffan tills vi nästan somnade och det var riktigt skönt att krypa ner i den svala sängen!
    På lördag förmiddag åkte jag hem till Trollhättan medan Peter var och grattade Nettan på födelsedagen. Jag och mamma tog med syrran och Moa till Sjölanda och badade istället och det var ett bra val minsann. skönt i vattnet, även om jag bara badade i tio minuter men superhärligt att ligga på stranden och läsa i solen.
På hemvägen köpte vi glass som vi åt i skuggan hemma på gräsmattan. 
Jag skulle göra tårta till Markus dop men givetvis var jag dålig och satt på toaletten i två timmar så tårtan började jag inte med förrän vid nio på kvällen.  Smart som jag är gjorde jag även marsipanrosor fram till kvart i tolv innan jag ÄNTLIGEN fick gå och lägga mig ..

Och så på söndagsmorgonen vaknade jag med en fruktansvärd mensvärk. Jag har aldrig varit med om liknande men det har ju sina orsaker .. så jag låg nere i soffan och grät och vred mig i en timme innan mamma kom upp. satt på toaletten igen men det vanliga onda och mensvärk och inte nog med det så var man ju givetvis tjungen att kräkas  också .. Dock försvann det värsta onda med det och jag kunde få sova en halvtimme innan det var dags att hoppa upp och göra sig i ordning för dopet. Mamma var en ängen och var borta hos Sabina och fixade tårtlagren så att jag bara kunde dekorera sedan.  
(Tack mamma, Veronika och älsklingsPeter för hjälpen med allt. )
Dopet var jättefint och sedan körde jag vagnen hem, med både Moa och Markus. Markus låg och sov i vangen bredvid mig när vi åt och sedan satt han hos mig nästan hela eftermiddagen. Han är så söt när han skrattar, ska försöka lägga in en bild i bloggen någon dag! En kamera är väl något av det första jag får köpa när jag får första lönen. Morr för att min är sönder!

Det var helgen, ska berätta mer om söndagskvällen och om idag lite senare, måste skutta iväg och ha mentorstid nu.
MVG i historia A, woho!

Ha en fin dag.
Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0