shoppingrunda!

Även om jag redan skrivit en inlägg idag känner jag att jag ska försöka pränta ner ett till.

Har haft en supermysig dag för mig själv, det kan faktiskt behövas sådana ibland. Att i lugnt tempo strosa runt i Göteborg och kika runt var precis vad jag behövde idag.
Tog bussen till Angered Centrum för att däifrån åka till järntorget och sakta promenera till Emmaus för att kika runt på second handkläder. Och jodå, direkt innanför dörren hängde det. Skärpet jag letat efter hur länge som helst. Jag vart överlycklig och höll hårt i det medan jag hittade ett par svarta pumps och en röd paul frank t-shirt. 130 kronor gick det på, hela kalaset. Behöver jag säga att jag är nöjd? 
      Efter den lyckade turen där beslöt jag mig för att ta en promenad gemon Haga i solskenet och det gjorde jag rätt i! Kikade i småbutikerna och mös i solskenet, riktigt härligt! Gick förbi hagakyrkan, ner över vattnet och till Hemköp och köpte mig nyaste numret av Cosmopolitan, tre persikor och en loka. Tog sedan ytterligare en promenad till caféet som ligger i passagen vid Weekday, där köpte jag mig en cappuchino och satt på deras uteservering i nästan en timme med min kaffe och tidningen.  
    Satt där ända tills Peter ringde och undrade vart jag var och om jag kanske kunde jobba lördag och såvidare. Så det var bara att knata upp från min härliga plats, en dryg timme senare för att gå mot Saluhallen. Stack in i butiken Okey på vägen där jag såg att de hade 50 % på allt i nutiken. Mumingrejer! ekade det i mitt huvud och jovisst, jag hittade en muminhink för 25 spänn som kommer att bli skitsnygg som kruka sedan. Yep yep för det liksom! 
Tillsammans med de två kakformarna jag köpta med Peter igår kommer vi att ha snyggaste inredningen i vår lägenhet sedan, yep yep! Och båten som antagligen också får agera någon typ av blomsterarrangemang!  
 
Men men, lät Peter jobba i fred och hoppade in på H&M för att köpa sminkborttagningsservetter och passade då även på att köpa en bodylotion med shimmer i. Lysxigt värre! Och bara rååkade halka in på Lindex efter det och köpte en stor t-shirt med ansiktstryck. Kommer att bli grymt skön att jobba i imorgon om det nu ska bli sådär supervarmt som de säger på vädret ..
Nåja, ska försöka hänga in alla kläder och sådär i garderoben nu. Och packa inför helgen kanske, eller iallafall be någon därhemma göra det. Kul att åka till stugan utan att ha någon bikini med sig? Nej.

Åh, jag måste in på Guldfynd imorgon och köpa solglasögonen jag såg där.
Och klockan på Ur och Penn. Japp japp!
Bilder på alla sommarfynd kommer när jag fått ny kamera!

Ha en trevlig kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0