karameller ..

Vad underbart det är med karameller, sådär nu på sommaren att veta att man har saker att se fram emot som man kan suga på. ungefär som på en karamell.
Första karamellen är veckan då mamma och pappa är i danmark, om bara två dagar fåt jag huset för mig själv och ska bara ta det lugnt och vara med kompisar. och baka och pussa på Sami. Det ska verkligen bli sjukt härligt, bara jobba imorgon och på fredag för att sedan vara ledig fem dagar och vara i fred. ta det lugnt. Härligt!

Andra karamellen kommer bara två dagar efter det att mamma och pappa har kommit hem, då kommer tyska kusin Nina och hennes mamma till Sverige och ska vara här i tio dgar. Dom soliga dagarna ska jag se till att vara ute med dem i stugan och ha det myyys! Surt bara att jag jobbar hela den veckan, annars kunde jag också ha bott där ute någon natt. 

Tredje karamellen är givetvis min och Peters resa till Alanya, samma dag som tyskarna åker hem vilket passar utmärkt. då får vi en vecka för oss själva och det kan nog vara välbehövligt efter en ganska tuff höst och vår, både för mig och för oss. Då får vi komma iväg och bara ta hand om varandra och oss själva. Det ska bli helt underbart faktiskt!
Nåja, mer om resan blir det nog i bloggen och eftersom det imorgon är tre veckor kvar lär det dröja innan mina packningslistor kommer upp, haha! Sant är iallafall att jag kommer att vara sjukt stressad både resdagen och dagen innan. jösses...


Igår jobbade jag, bara tre timmar på morgonen men ändå. Nu är chefen borta så jag och hennes mamma jobbade. Allt gick bra och mamma och pappa kom ner till Göteborg för att se hur jag jobbade och för att åka till Ikea. De gick på stan medan jag jobbade klart och sedan gjorde jag mitt jobb för Pelle och fick pengar för det.
Gick till Panduro för att se om mina grejer fanns, men det får nog bli en tur imorgon också tror jag och verklgen be om hjälp med allt jag ska ha. Tänkte beställa på nätet men då får jag ju betala 90 spänn extra för frakt och postförskott så det var lite surt.. Bättre att kunna köpa en hel uppsättning assietter för de pengarna istället då.. En matskål till Sami iallafall!
    Nåja, vi var inne hos Peter och åt lunch, jag tiggde till mig min vanliga specielsallad och sedan gick vi ut för att hämta mammas köpta blommor och mina löneförmåner, fniss.
Det får kallas löneförmåner när man får hem två våreldar, fyra stora buntar med ringblommor, en lavendel och en vit historia helt gratis bara för att det inte finns tillräckligt med plats. Haha, nåja!

På vägen hem åkte vi in till Ikea i bäckebol för att mamma skulle visa pappa det nya köket. Jag tänkte kika litegrann bara och köpa krukor till mina våreldar. Haha, säkert va. 
"notan" slutade på 375 kronor och innehöll:
* en ny, grön lampa
* fyra korgar att hänga på väggen
* sex (!) nya ormbunkar
* två små gräsväxter
(för att tillsammans med fyra av ormbunkarna ha i mina kakformar. det blev skitsnyggt!)
* två små vita krukor till två utav ormbunkarna 
* två gröna förvaringsboxar
* fem clipsfotoramar
 (som jag tyckte kan-vara-bra-att-ha. men det tänkte jag på ullared sist också så nu har jag tio)
* en grön kruka till en av våreldarna

plus att jag köpte med en sumpväxt från jobbet för att ha i min muminhink. (15 kronor i personalpris var helt okej tyckte jag, 30 ordinarie pris)
Ska försöka få kort på allting när jag kommer hem och lägga ut, lite svårt nu eftersom tydligen ingen kamera fungerar hemma. Ska lämna in min nu vilken dag som helst, usch vad trött jag är på den historien. Snart går jag väl i bitar bara för det .. Jaja, den nya eller renoverade kameran ska INGET djur förutom kaniner få komma nära. Inget. Nu hör alla detta.
 
När vi kom hem var det bara att börja fixa iordning allting, få upp korgarna och få alla växter i kukor och sådär (hade trots allt elva växter att få i krukor). Höll på i nära sex timmar att fixa och organisera, spika och flytta runt grejer. Det belv skitsnyggt tillslut och hela rummet känns mycket fräschare och finare nu! Tror att det berodde mycket på att MCR-planchen åkte ner och fick göra plats för min och Eriks tavla.
Nu är nästa projekt:
* göra min cd-pelare till ett murgrönefall
* ordna på min garderob, sätta upp ljusslinga och få dit växter
* få upp fotoramar bredvid fotot på Erik och över korgarna vid spegeln.
* eventuellt sätta upp anslagstavlan vid skrivbordet,
men jag använder den knappt så varför?
* köpa en skohylla för att få ordning på alla mina skor ( köpte nyligen ett par till :S )

jaja, sedan gick jag och mamma ut och gick en lång runda som i vanliga fall tar 75 minuter men nu bara 50. och jag var inte ens svettig efteråt.
imorse var vi duktiga tjejer och gick till sportlife klockan tio. jag lade mig i solariet en kvart och mamma tränade en timme. duktiga flickor på oss. Sedan har vi legat på altanen och solat tills dess att vi övningskörde runt halva stan för att komma till stationen.

Och nu sitter jag alltså i Göteborg hos älsklingstrollet som ligger i sängen och spelar Fifa och lägger äckliga fisar. Han "tränar" på att använda linne som han lär få göra i Turkliet och springer runt och muttrar över att "fan vad bögigt det ser ut". Jaja, hälften av killarna där nere är väl bögar, titta bara liksom..
Ska nog faktiskt hoppa in och borsta tänderna nu och lägga mig i sängen sen. Ska jobba tomorrow. eventuellt inte bara tre timmar uten resten av dagen inne hos Peter, hoppas nästan på det!
Hopp och hej.
sovgott.

och kom ihåg.
fem öl
är alltid bättre än två!

pöss å pörr

Kommentarer
Postat av: emma :)

Långt inlägg där! Jag läste hela :D, haha! Brukar läsa dina bloggar. Kollar varje dag om du har nya inlägg (A)

2008-07-10 @ 19:52:00
URL: http://emmzistheshit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0