alanya!

idag är det måndag.
måndag den 7 juli.
jag hatar den 7 juli, eller kanske mest varför dagen är hatad. nog om det.
nåväl, för första gången på två år är jag åtminstone inte sjuk idag, tredje gången gillt kanske?

jag har varit ledig sen i lördags och varit i stugan och myst med mamma och farmor.
jag och mami spenderade lördagen i fiskebäckskil , på flatön (där jag åt lunch för 170 spänn, haha) och till stor del i liten bil utan air condition. våra hjärnor var rejält centrifugarade efter några timmar i bil med neddragna rutor. 
sedan drog vi hem mitt älsklingstroll till trollhättan igår. vi hade mysig spelkväll och kikade på film och idag drog vi till göteborg där vi är nu. och vi har äntligen fått bokat en resa!
den 31 augusti, det vill säga om 3 veckor och tre dagar, åker vi till alanya för en vecka och har myys! jag längtar redan och ska sätta mig och börja skriva listor, hihi!

imorgon blire jobb igen, om än bara för tre timmar vilket är ganska skönt. min chef är på semester så hennes mamma ska jobba. tre timmar på morgonen, typ bara hjälpa till att öppna och packa ut alla blommor. sedan kommer nog pappa ner till göteborg imorgon så vi ska få och luncha hos peter, trevligt värre!
och jag ska springa till panduro och köpa en massa koppar och sånt som jag ska måla på själv. ska sätta mig och pilla med det när övriga familjen är i danmark och lägga ut bilder på det sedan.

sen ska jag även ta med mig blommor hem från jobbet imorgon så att jag kan fixa mina nya "krukor" när jag kommer hem. har köpt två avlånga brödformar som ska arrangeras med något snyggt, en muminhink och en supersnygg lila kruka. nu ska jag sätta mig och klura på detta en stund tror jag, ha en trevlig kväll!

pusshej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0