trollskogar

Så, idag var det lördag. Igen.
I vanliga fall är lördagar underbara, men inte idag. Förkyld och ensam är en tråkig och jobbig kombination men så måste det tyvärr vara ibland. Ikväll är det bowling med mormor, morfar, kusiner och rune. Förhoppningsvis är man någorlunda okej senare så att man orkar följa med och bowla och slipper ligga hemma och vänta på att de andra ska komma hem.

Igår var en tämligen vanlig fredag med undantag för föreläsningen om de olika samhällsinriktningarna. Lektioner, äcklig mat och allt annat vanligt fyllde dagen och när den äntligen var slut tog jag bussen ner till stan för att vänta på lillsyrran. Kikade in på Yesterday en sväng, och borde åka dit idag och köpa tröjan och skorna jag hittade, men det tror jag inte att jag orkar. 80 kronor för ett par röda pumps OCH en lång sickad tröja med v-ringning. får väl se om mamma har möjlighet att köra ner sedan kanske..
jag måste nämligen ha det ..
fick lite köpt igår iallafall, ett långt svart linne och en större ljusgrå top med djuuup urringning som kräver ett linne under. Två par örhängen blev det också, ett par silverringar och ett par lila ringar. ska försöka få kort på det sedan ochlägga in. och lägga in alla andra kort jag BORDE lägga in ..

dagens i-landsproblem
* när man är för stor för strl. S och för liten för strl. M

dagens fråga:
Om man försöker bevisa Murphys lag, kommer saker att fortsätta gå åt fanders?

dagens roligaste:
Jag har mycket konstig humor vad gäller det mesta, men det här är sjukt kul. Speciellt efter att Lordi vunnit Eurovision Song Contest.


Temperaturer i Finland

15°C (Det blir inte varmare än så här i Finland, så vi börjar här)
- Spanjorerna tar på sig mössor, vinterjackor och handskar.
- Finländarna solar.

10°C
- Fransmännen försöker förgäves starta upp centralvärmen i sina hus.
- Finländarna planterar blommor i trädgården.

5°C
- Italienska bilar vägrar att starta.
- Finländarna cruisar i cab.

0°C
- Destillerat vatten fryser.
- Vattnet i Vandaån blir lite tjockare.

-5°C
- Folk i Kalifornien håller på att förfrysa.
- Finländarna grillar den sista korven före vintern.

-10°C
- Engelsmännen sätter på värmen i sina hus.
- Finländarna tar på sig en långärmad tröja.

-20°C
- Australienarna flyr från Mallorca.
- Finländarna slutar fira midsommar, hösten har kommit.

-30°C
- Folk i Grekland dör av kyla och försvinner från jordens yta.
- Finländarna börjar torka tvätt inomhus.

-40°C
- Paris krackelerar sönder i kylan.
- Finländarna köar vid korvkiosken.

-50°C
- Isbjörnarna börjar evakuera nordpolen.
- Finska armén flyttar sin vinteröverlevnadskurs till senare i väntan på riktig vinterväder.

-60°C
- Korvatunturi förfryser.
- Finländarna hyr video och stannar inne.

-70°C
- Den falska jultomten flyttar söderut.
- Finländarna blir frustrerade eftersom det inte går att lagra Kossu (Koskenkorva) utomhus. Finska armen drar ut på vinteröverlevnadskurs.

-183°C
- Mikroberna i maten överlever inte.
- De finska korna klagar över att mjölkarnas händer känns kalla.

-273,15°C
- All atombaserad rörelse stannar.
- Finländarna börjar säga till varandra "Perkele, vad kallt det känns ute idag".

-300°C
- Helvetet fryser till is.
- Finländarna vinner Melodifestivalen.


dagens tips:
Gömda av Liza Marklund.



Nu ska jag lägga mig i sängen och kika på Candy som jag och syrran köpte igår .. Och hjälpa mamma med bordet.. Ha en trevlig dag allihop, uppdaterar mer lite senare!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Kan du förklara för mig varför det ska vara så himla jobbigt att lägga ut de där bilderna...!? =) Jag har inte heller fått ut mina och funderar nämligen på varför.....

Ha en bra dag!

2008-01-26 @ 14:23:50
Postat av: evelina

hahaha vilket komiskt inlägg =)

p.s jag har samma i-landsproblem! sjukt störande! =)

2008-01-26 @ 23:11:20
URL: http://evelinastrand.blogg.se
Postat av: Olof

Fan va sköj, det var riktigt kul. Vi syns imorrn!
Ha det bra =)

2008-01-27 @ 22:59:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0