skorstenar och keramikplattor

Jahopp, då var det onsdag igen! För en vecka sedan hade man gått och lagt sig alternativt spelat åttingen efter en låång dag i skidbacken. Dock inte jag, eftersom jag satt inne och försökte plugga hela dagen.
På tal om plugga så slipper (jag avskrev mig frivilligt) jag göra samhällsomprovet i samråd med min lärare som tyckte att jag låg tillräckligt bra till ändå. Nåja, skönt att ha ett mindre att tänka på!
Kul satirfilm med Hasse och Tage på samhällskunskapen som vi skrattade hjärtligt åt.

Idag var det även ags för min historieredovisning om det antika roms vardagsliv och kvinnornas situation. Både klasskamrater och min lärare öste på med beröm efteråt och det stärkte självförtroendet bra så att det räckte inför hela dagen! tydligen visade det på intelligens att under de omständigheter jag hade
(jag redovisade ett grupparbete ensam och två ämnen dessutom och hade bara två dagar på mig att göra en helt ny redovisning av det jag redan hade plus det jag fick i måndags) kunna genomföra en Så bra redovisning och han verkade nöjd. Så även klassen som bara gav bra kritik, tack!
och på eftermiddagen förvandlades skolans matsal till ett Valtorg där vi fick information och lappar om de olika kurserna vi kan välja till i tvåan.
men jag som går om ettan på teaterlinjen får konstruera ett helt eget schema eftersom jag redan gjort a-kurserna så får jag antingen fett lite att göra i hela ettan eller så sätter jag helt enkelt in en del kurser jag kommer att läsa i tvåan sedan och lägger även till kurser som jag tycker verkar roliga. det blir nog kanon tror jag!

och woho, imorgon blir det ut till stallet! hoppas bara att man får vara bra imorgon, de senaste dagarna har inte varit helt okej men det har preciis gått! med mycket te och sådär så ska det nog inte vara någon fara, får ta med mig termos med varmt vatten till skolan eller nåt!
var och hämtade alla grejer ute hos Fantom idag också, lite sorgligt men eftersom vissa ändå inte hade vänligheten nog att vara kvar några minuter extra för att prata lite så var det bara att hoppa in och ta mina påsar. Ska packa om dom imorgon och ta med det nödvändigaste ut till Älvängen imorgon. hoppas det finns lite plats där bara ... (a)

peter snarkar sött i sängsoffan så jag får väl väcka honom och gå ner och dricka te nu då. hoppas dagen varit bra för övriga, hoppades på kommentarer osv (nettan är alltid duktig) iochmed nya grejerna men icke sa nicke så skäms på er! konstigt att man har 25 läsare per dag men ingen som tar sig en minut att skriva en kommentar?
jaja. skitsamma!
nu sticker jag och dricker te!
godnatt!


dagens 3 i-landsproblem
* du vet inte om du ska köpa cola före eller efter engelskalektionen (olof)
* baguetterna i caféterian är slut, så du tvingas köpa en tekaka  (fredrik)
* du hinner inte dricka upp allt te på morgonen så du måste hälla ut resten (jag)

dagens fråga:
Hur kommer killen som kör snöplogen till jobbet på morgonen?

dagens roligaste:
hur vi liknade oskyddat sex med att cykla utan hjälm och senare kom på att man Kan cykla utan hjälm, men stödhjul (p-piller) är att rekommendera. det blev sedan en lång och skrattfylld koversation om att cykla och ramla och vad man gör om hjälmen går sönder och stödhjul och så vidare. samhällshumor!

dagens tips:
i och med denna bantningshysteri som råder efter jul och nyår kommer här tips på en god och mättande sallad att äta antingen till lunch elelr till middag. min ligger fortfarande säkert i magen!
(1 person)
1 näve strimlad isbergssallad
5 cm gurka
1/4  tomat
1/4 äpple
½ avokado
1 liten riven morot
1 stor nypa russin
1 stor nypa solrosfrön
salladssås:
1 dl Lätt cremé fraiche
1 msk tacokrydda
blanda
Nyttigt och gott!

STROH OUT!

Kommentarer
Postat av: e

du har härmed en läsare till :D gillar din blogg. speciellt "dagens i-landsproblem" och "dagens fråga" klockrent.
keep up the good work :D

2008-01-23 @ 21:56:23
Postat av: Nettan

Snöplogskillen har jag också funderat på....! *funderar fortfarande* ses imon! Kram

2008-01-24 @ 00:54:34
Postat av: mamma

:) Puss

2008-01-24 @ 16:03:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0