Hundfjället, stall och världens bästa mami!

Så, då var man hemma igen efter ett par härliga dagar i Hundfjället. För att sammanfatta resan så kort som möjligt så var den bra men kanske aningen för kort. Kusin Michaela och jag hade en trevlig uppresa och pratade om ungefär allt mellan himmel och jord. Köpte stora godispåsar i Grums och åt i en "matschöjka" (matkyrka) som det lilla barnet så vackert kallade det. Väl där uppe blev det kortspel och kvällsmat innan vi till slut gick i sängs.
Första dagen blev det uppstigning vid halv åtta och klockan kvart över nio var vi i backen. Gjordes då påmind om att jag vid förra snowboardåkandet bara kunde bromsa och "ploga" nerför backarna och nu var det dags att lära sig att svänga. Woho. Jo, tredje och sista dagen ramlades det inte någonting och svängarna satt, tack som fan att man är lättlärd!
Michaela hade dock kämpiga timmar i backarna innan jag var helt okej. Kvällarna bestod av väääldigt mycket kortspel, lite bastu och lite kvällsåkning.

Men så var man ju nu hemma igen, mer eller mindre äntligen. Mina lår är täckta av blåmärken, mina sätesmuskler är helt nedslitna och jag har fått känn på muskler i armarna som jag inte hade en aning fanns. Skulle jag peka och visa var vi har muskler skulle ingen tro mig, men joho!
Stod och skrapade vatten i duschen i måndags och nästintill grät. Min kropp var inte gjord för detta, men attans vad kul det var!
Skönt var det att komma hem iallafall och få sova i sin egen säng, då försvann värken i ryggen iallafall. Peter sov hos mig inatt och vi hade en väldigt mysig kväll även om det blev en del pluggande från mitt håll, men måste man så måste man!
Imorse slängdes väskor upp och en ny packades för att åka till Göteborg efter att ha träffat sockersöta Caroline i stan en stund, vi snackade lite skit, skvallrade om diverse "kändisar" och åt glass med frysta hallon. Att jag inte träffar henne oftare förstår jag inte, vi har samma åsikter i det mesta och tycker jag att något är skit tycker hon det också och tvärtom! Bäst är du, Carro! :)
Ett no-happy-samtal från Linus hanns också med innan tåget gick och jag somnade såfort tåget började rulla, med Six Pistols i öronen. Det är konstigt, men jag kan inte sova med lugn musik, det bara Går inte!.
Härligt med lite sömn iaf, sådär på eftermiddagen!

Så kom man tillbaka till skolan imorse också, efter dessa dagar. Har varit noga att hålla kontakt med folk från klassen för att Absolut inte missa någonting den här gången och välinformerad blev jag; jag skulle inte missa något viktigt.
Självklart börjar morgonen med att mina nycklar är spårlöst försvunna och att jag missar både 7:47 bussen och den 8:02. Underbart när man börjar kvart över .. När klockan är halv nio kör pappa mig i ilfart, utan nycklar men stressad som ett as. Jag spinger in i skolan, hinner knappt hälsa på specialpedegog.väntillfamiljen-Anna som hejar glatt. Nej, jag vill inte komma försent mer än nödvändigt!
Kommer fram till skåpen och min dag är förstörd - där sitter ett par av mina klasskamrater, helt lugna.
Jag frågar varför de inte är inne på lektionen och får då veta att vi har idag sovmorgon till nio och ska då ha redovisning i samhällskunskap. Inte mycket att göra åt att du inte vet det nu säger de och vi tar våra saker för att gå in och läsa i klassrummet. Jag lämnade in min väska , gick ut igen och bröt ihop totalt.
Ringde mamma på jobbet och berättade att här sitter jag igen utan att ha fått reda på något. Så där satt jag i korridoren med tårarna rinnande som ett barn med mammas försök till peppning i luren.
Jag lyckades på något jävla sätt ta mig tillbaka till klassrummet, låna en bok och försöka förbereda mig ifall jag skulle bli uppdragen framför klassen för att redovisa något jag inte hade en aning om. Som tur var kunde jag alla orden sedan innan men lite me rutförligt skulle det ju vara ..

Lyckades komma tillbaka något när jag fick ett läxförhör som de andra gjort tidigare i veckan och fick mest rätt i klassen. 15 / 16. Messade peppmamma som svarade precis vad som krävdes för att hela dagen skulle vara räddad! Jo, för ingen kunde rädda dagen som hon.
Mitt omprov i Geografi gick bra, hoppas jag. Jag gjorde mitt bästa och jag hoppas att det gick lika bra som det kändes. Ändrat schema från och med nästa vecka gör att det blir Två tidiga dagar i veckan, woho!

Imorgon dras det iväg ut till stallet med svägerska Nettan (som faktiskt berättar när det är något på G!) och ska fixas med hästar och förhoppningsvis blir det kanske även lite sittande på dem också! Jag behöver luften iallafall. Och det trevliga sällskapet såklart! Sedan saknade jag faktiskt vovvarna en del där uppe, såg en supersöt Nissetax med militärmönstrad tröja. Jag var tvungen att fråga om jag fick klappa ...
Klockan är nu tio i nio och Peter och jag ska krypa till kojs. Underbart att man är helt slut när klockan är nio - en fredakväll! Men men, inte mycket att göra. Efter tre avsnitt av Hipp Hipp som jag mer eller mindre sovit igenom är det nog bäst att gå och lägga sig tror jag!
Så orkarman upp imorgon också!
Ska se till att få in lite bilder imorrn med!

Sov sött och dröm om alla småkryp ni mött
Stroh out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0