2008

Se det som att inlägget är inlagt igår (8 Januari) då det inte gick att komma in på bloggen men jag skrev följande i Word!

Usch, jag får nästan dåligt samvete av att skriva såhär sällan men tiden finns liksom inte alltid. Att det är dåligt med kommentarer gör det väldigt tråkigt att skriva så lämna gärna ett litet fotspår. En liten stjärna räcker gott!


Sist gång det skrevs var på nyårsafton och en del har hänt sedan dess. Nyårskvällen spenderades ju som sagt hos Peter med hans pappa och systrar och en helt sjukt kul kväll blev det! Tidigare nyår har varit bra, men det här slog förväntningarna.

Kvällen började med kallskuren buffé och småprat i soffan. Folk var glada och det artade sig riktigt bra alltihop. Ostbricka med frukt fixade vi också och jag och svägerskorna stod i köket och skvallrade och skrattade. Vi hade även eget tolvslag när klockan var halv nio och fixade till oss ett snöfall.

Hur som helst, kul hade vi och mycket skratt blev det. God mat, trevliga människor och söta hundar - kan det bli så mycket bättre?

Dagen efter var dock seeeg men iväg till Trollhättan kom vi till slut ändå och spelade lite spel och hade det mysigt här hemma.




Veckan flöt ganska bra framåt, på torsdagen åkte jag tiidigt med bussen till Älvängen för att följa med Nettan ut till Shakira i stallet. Vi fixade och grejade litegrann, tog oss en tur med hundarna och hästen (jag på ryggen och Nettan nedanför med hundarna). Kastade lite pinnar till vovvarna ute på fältet medan Nettan mockade klart inne i stallet. Eftersom en resa till Ullared var planerad till eftermiddagen tog vi med oss lunch och fika hem till henne och åt där medans vi tinade upp efter en kall morgon ute i kylan. Som en biverkning av att bli upptinade kom även tröttheten, vi var trots allt tillbaka hemma när klockan var elva ungefär och hade tillbringat morgonen i stallet sedan halv nio.  Vi somnade i varsitt hörn av soffan och snusade en stund innan det var dags att byta om och hämta Peter efter jobbet för att bege sig neråt Halland.

Jag handlade nog rekordaktigt lite och knappt något till mig själv men var nöjd med att ha hjälpt de andra litegrann ändå!

Väl hemma gjorde vi småpizzor med tonfisk och banan och det var väääldigt skönt att krypa ner under täcket sedan och då var vi nog alla tre (OBS! Nettan kröp inte ner i samma säng som mig och Peter) dödströtta.



Fredagen var bestämt att Nettan och jag skulle på MYDOG på Mässan och så blev det! Vi tog bilen till Angered Centrum och tog vagnen in till stan. Väl på plats var första anhalten att hitta ett schema plus karta annars hade vi nog fortfarande irrat runt .. Det blev Freestyleshow med duktiga hundar, försvaret visade hur deras hundar tränas och hur deras arbete går till. Vi gick och kikade i de olika montrarna både på de olika raserna som var representerade (mina portisar fanns dock inte) och på alla grejer som såldes.

Hittade bort till agilityn och tittade på alla duktiga borde collies och labradorer och allt vad det var!

Vi köpte supergoda, chokladdoppade bananer som vi mumsade länge på och gick för att kika på Jeppe Strids hundskola (med reservation för namnfel). Jösses, maken till människa alltså. Någon med så fjollig och jobbig röst har jag nog aldrig varit med om. Orka med en clinic med en människa som mumlar på skånska så att inte en jävel hör vad som sägs .. Hm, vi gick efter en stund eftersom ingenting hängde ihop med det andra och det mest bara vart pannkaka av det.

Vi köpte mer chokladdoppade bananer och även mackor.

Sist men inte minst kikade vi på finalerna med juniorhandling och gruppvinnare. En massa fina hundar fanns och det var galet häftigt allting. Det blir lätt en tur nästa år igen!



På lördagen var svärfar och svägerskor med pojkvänner bjudna på middag men pga. sjukdomar och andra hinder blev det bara Göran och Nettan men inte fyskam för det! Vovvarna var med och de var väldigt populära! Mamma bekände att hon nog allt blev lite kär i Nisse och pappa var väldigt imponerad av Rocco.

Det bjöds på kalkon och en omgång TP som vanns av mamma, pappa och Peter. Peter var för en gångs skull lugn under ett spel, mycket tack vare mamma och pappa antar jag, hihi. Han behöver bli lite lugnad då och då..

Nettan spöade oss i Rappa Kalja och pappa tog med svärfar på bastu. Alla verkade nöjda och glada när kvällen var över.



Söndagen spenderades inte på något visst sätt. Lite Pirates och en omgång TP där jag spöade Peter rejält var väl det som utmärkte dagen.

När Peter jobbade igår passade jag på (efter att njurvärken hade försvunnit) att åka ner till biblioteket och låna lite böcker. Får se om jag orkar läsa något under vistelsen till hundfjället. Ska försöka få med kaninerna upp, jag anser att de klarar en resa dit med pauser och rastningar under vägen. Timo har åkt buss till Göteborg plus suttit två timmar i bil till Ullared så han klarar sig fint och Sami behöver träna. Annat alternativ är att småttingarnas "pappa" får agera barnvakt åt honom och Timo får följa med ensam. Annars blir nog Moa glad om hon får passa honom.. Eller om hon får passa Timo och Sami får följa med.. Allting löser sig på något jävla vänster, hoppas jag. Måste lösa allting innan fredag så jag vet vart de ska flyttas någonstans! Jag vill helst Inte ha dem hemma.. Men men!



Så var det första dagen i skolan idag och på något sätt blev det bättre än väntat..

Åt frukost med mamma imorse och berättade. Allt. Hon förstod bättre än jag väntat och hon kramade mig sådär som hon gjort de två gångerna förut och som hon alltid gjorde när jag var liten. Eller jag har aldrig valt att berätta innan, då har hon fått reda på det ändå.

Hon ringde runt litegrann idag och snart blir det bra igen.

Jag pratade med SYV om att gå om ettan, fast på teaterlinjen och hon stöttade och tog fram allt jag behövde veta och vi tittade på framtida schema och så vidare. Hoppas på lite mer stöd här hemma så ska det nog bli bra sedan.


Nu ska jag prata med älsklingstroll och sen duscha!

Puss och god natt!


Kommentarer
Postat av: Nettan

Oj, vad duktig du är att skriva... Min blogg är mitt dåliga samvete, kan man säga... men så har jag ju inte haft internet på nästan en vecka heller (dålig bortförklaring...)

Ninisarna kan vara här under fjällresan annars! =) Det skulle säkert vovvarna uppskatta mycket...! För att inte tala om Laban.... Om ninerna är lika glada över arrangemanget är ju en annan femma...!

Vill tacka för trevliga dagar, förresten..! Hos Kira, i Ullared, på My Dog och på familjemiddag hos er! Bockar och bugar för trevligt sällskap!
Kram på dig!

2008-01-09 @ 11:21:31
Postat av: Nettan

Nu får du ta och skriva nåt tycker jag som sitter och väntar....! *kram*

2008-01-11 @ 13:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0