Torsdag / Fredag

Såå, då var det äntligen fredagkväll igen, som man har längtat! Jag hade nog speciellt längtat efter att få vara i stallet en fredag eftermiddag, det är faktiskt något av det bästa jag vet ..
Nåja, ska väl försöka få nerpallrat litegrann från de dagar som gått!

I Torsdags var det mångfaldsmöte på morgonen och eftersom jag skulle till stallet hade jag cykel. Kom in några minuter försent med rosiga kinder och utan andning. Rektorn satte mig på en stol så att jag skulle få lite luft och hämtade fralla och festis. Våran rektor är överdriver bästa någonsin. Det märks att hon har varit lärare tidigare och vet vad eleverna behöver (nej, inte fralla och festis)
Mötet gick, precis som dagen.
Satt på mattelektionen och tittade ut genom fönstret, ut i vårsolen. Kikade på folket som gick förbi, busschaufförerna i bussarna och byggnadsarbetarna på andra sidan gatan. De hann spckla en hel vägg på 70 minuter. Good work! När lektionen ääänligen var slut trampade jag ner till stan och tsatte mig på bussen till Älvängen. Satt och njöt av solen som lyste in genom fönstret och svor åt att jag hade läkartid så att jag inte skulle ha tid att rida i vårvärmen. Morr. Var är det för läkare som Bara jobbar torsdagar? Ursäkta, men dålig stil tycker jag. Jag har häst då!

Kom ner till Älvängen och promenaden till stallet var mycket behagligare än förra veckan då det blåste orkan och regnade så jatt jag såg ut som en tiger när jag kom till stallet *suck* Men nu va det mycket trevligare än sist alltså!
Jag mockade och gjorde iordning och sedan tog jag och Shakira en liten promenad i det fina vädret =)
Damen såg väldigt nöjd ut att få gå och sträcka lite i solen, och lite frisk luft har ju ingen dött av!

Mitt inplanerade läkarbesök gick, bra? Tja, hon hade en fundering på vad det kunde vara och vägrade lyssna på mina funderingar om endometrios, livmodershalscancer och underlivsinfektion (som är ganska farlig) Nejdå, jag skulle inte oroa mig. Jag bara dör av skräck ändå. Undersökte gjorde hon iallafall och ultraljud gjordes.
Jag kunde bara inte låta bli att säga : "Gud, jag längtar tills jag ligger här och ser min baby på skärmen"..
Hon skrattade gott åt mina funderingar och sa att det är nog ett tag kvar det! (för nyinkomna läsare, nej jag är inte gravid)

Mötte upp Peter, mitt älsklingstroll (som tycker att han får alldeles för lite plats i min blogg trots att han är mitt allt, så han får väl komma in mer och mer nu då!) och sedan körde mamma ocss till hans andra syster, Marie som nyss fått en liten pojke. Såg kort innan och herredutsingen! Kommer ihåg när jag såg Elsa första gången!
Ska nog ha bebisspecial i bloggen någon dag och lägga in enbart barnbilder tror jag!
Vi åkte upp och kikade på lillkillen och Peter blev plötsligt väääldigt försiktig och tyst och såg väldigt barnsugen ut *jösses*.
Det är nog första gången jag blir liite nervös med den grabben. Nåja, han satt snällt hos morbror Peter men protesterade lite hos morfar sedan. Efter en stund hos mamma fick han komma till min famn och jag kände ganska direkt att jag skulle brista totalt. Men jag höll mig i skinnet och efter lite gnäll, men med nappen i munnen somnade lille Robin i min famn och låg där en bra stund och sov!
Åh, vad jag kommer att låna "Karlsson på Taket" av Sabina när barnet kommer (Moa har döpt sin framtida lillasyster/lillebror till karlsson!), jag längtar efter det nu som tusan. Då finns babyn bara några hus bort, då ska det engageras kusin Rebecka! Och framför allt i att passa Moa!

Och så var det en sån där hopplös kväll igen, då man varken vill åka med hem till Peter eller åka hem till Trllhättan. Dom kvällarna man behöver ett tredje alternativ att åka till *suck*
Nåja, jag kom hem i alla fall och var i säng på tok för sent men somnade till slut ändå ..


Idag har varit bra från början till slut egentligen. Mamma körde till skolan imorse så jag behövde inte oroa för något, klarade att gå på alla lektioner och fick briljera lite när vi började med kapitlet om Vindar och Väder i Geografin. Svenskan var inte lika trevlig som vanligt *suck*

Nu till dagens höjdpunkt istället, stallet! Tog mig ut och vädret var inte lika bra som igår, men helt okej ändå!
Paddocken var lite småblöt men det gick skulle gå ändå!
Tog in söthästen och stod och slet med leran som värst när Malin, en annan av tjejerna i stallet kom upp. Hon tog in "sin häst" och vi stod och borstade och tjötade på ett bra tag och hon följde med ut till paddocken sedan för ett hoppass. Hade blivit lite varnad att Shakira nog kunde vara lite pigg och busig nu så jag var lite på min vakt. Västen var ganska så för stor, skulle hon ha bråkat hade man väl fått hoppa av bara, no big deal.
Hur som helst, Shakira uppförde sig exemplariskt och gick superfint, lkugnt och sansat. Hon lyssnade på mina hjälper, broms och framåtdrivande. Hur underbart som helt att slippa kämpa som ett djur med något av det!
Vi skuttade över vårat kryss på 50 då jag inte vill pressa henne på höga höjder, hellre små hinder flera gånger!
Jag har nog aldrig varit med om en häst med den bjudningen som Shakira hade idag, hon hoppade som Milton över i varje språng och frustade och hade öronen framåt hela passet. Jag kände mig väldigt lugn på ryfgen och hon fattade bra galopp, utan att bocka eller försök till minsta bus.
Vi lade upp en bom och hoppade ngra skutt i varje varv på ett räcke innan vi nöjde oss för dagen, då var jag supernöjd och lät som jag brukar göra inne på tävlingsbanorna där jag högt och ljudligt berömmer hästan efter bra språng. Töntigt? Ja.
Men hon verkade bara bli glad så det berömdes på och en massa godis blev det i stallert sedan!

Mockning, vatten och mat var näst på schemat, och att skriva i boken förstås. Åt litegrann och fortsatte tjöta med Malin, som skulle ta samma buss som mig så vi knatade ut. Pratade om det mesta mellan himmel och jord, mest hästar såklart eftersom det har man inte alltid så stor möjlighet att göra med Peter eller mamma liksom..
Peter och Göran hämtade mig i Agnesberg och vi åjte upp och fixade mat och sådär.. Kikade på Let's Dance och nu är vi på väg i säng! Imorgon blir det nog Trolhättan för lite övningskörning och att hämta mina historiepapper osv.

Ha en trevlig fredagkväll!

Kramar

Stroh out

Kommentarer
Postat av: Nettan

Skönt att allt gick bra hos Kira idag då! =) Då är hon förhoppningsvis på gott humör när jag ska rida nästa gång....
ha det gott sålänge!

2008-02-08 @ 23:43:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0