schlagerfeber - igen

Så var det dags för schlagerfeber igen, varje år är det samma sak. Tidningarnas förstasidor, websidor och även alla sidor i själva tidningen fylls med vad som i medierna kallas för Schlagerfeber.
Det är en sjukdom som inte gills som giltig frånvaro på varken jobb eller i skolor, alltså borde det inte kallas feber. Scharlakansfeber är alltså en helt annan typ av sjukdom!
Nu kommer dagarna gå åt att diskutera kläder, sångröster och schenshower med folk runt omkring, som faktiskt inte såg så mycket ändå. Säger de iallafall.
Egentligen röstar de frenetiskt på Idol-Ola och co eller på carola för att; "Hon är ju duktig på att sjunga ändå"
Men jag håller med Gert Fylking, människan är blåst! Det kan knappast gå att föra ett vettigt samtal med en överkristen tönt. Ingen annan jävel än Carola hade kommit undan med att kasta blommor på allsångspubliken eller att åka i bakluckan på en bil. Vad är det för divalater?
Framför allt hennes "farliga" dieter där vissa måltider bara består av lite broccoli, då har tidningarna idétorka. Och när de sedan har det som diettips i fredagsbilagan, DÅ behöver de verkligen något vettigt att skriva om!
Jag har inte kommit på det ghär med är-schlagerfeber-verkligen-en-sjukdomsgrejen, det är Tobias Persson som pratade om det på Stockholm Live med ilskan över hela tävlingen är min egen.
Främst ilskan mot Carola.
Gert gjorde årets bästa uttalande och fick nästan sparken för det - en varning stannade det på. Yttrandefrihet, hört talas om det? Hört talas om att människor har rätt att uttrycka sig, alla behöver inte tycka som mig eller som Gert men lämna då våra åsikter i fred.
Jag hoppas att Carola får schlagerfeber - den allvarliga varianten - och måste vara sjukskriven resten av sitt liv.
Men med rådande moderatpolitik får hon inga pengar ändå.
Woho ..

Nu väntar schlagerfestival och pizza.
Puss och godkväll!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Hur gick det? "Vann" rätt låt? Missade hälften eftersom jag slocknade på soffan efter duschen... Men vad var den sista för skit då???? Å den gick till FINAL???
Kram

2008-02-09 @ 21:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0