så var det slut..

på ytterligare ett lov. Lite trist är det, som alltid men vad ska man göra då. Tiden går på tok för fort, man har en massa saker man vill hinna med men som man aldrig gör ändå. Lite trist som sagt.
Synd att man inte varit 100 % efter sjukveckan utan blivit sådär kanontrött varje eftermiddag och att Peter varit sjuk halva veckan, så vi har inte fått något gjort heller. Det är lätt att sitta och klaga sådär sista kvällen, men sånt är livet.

Ändå har jag fått gjort mycket jag velat göra. Jag träffade Josephine i måndags och vi sprang på stan i Göteborg. Vi har inte träffats på gud vet hur länge och vi fick en behövlig skvallerstund uppe på Mc Donalds i Nordstan.
Sedan kommer jag på att jag har inte mycket minnen av övriga dagar, faktiskt.
Eller kanske.. På tisdagen var jag hemma i Trollhättan i cirkus en timme, för att prata med Mia och hämta lite skolböcker. Fett kul, eller nåt men jobbigt att åka tåg hela tiden. Det kunde varit roligare .. Peter låg hemma när jag kom hem och vi fixade käk och sådär; tror jag. Mycket svagt minne där med andra ord.

På onsdagen var jag duktig som tusan, gick upp och idkade och städade lägenheten medans jag väntade på att farbror skulle ringa och sådär. Dock gjorde han det på tok för sent och efter en välbehövlig dusch tog jag buss och vagn ner till stan för att sedan möta Peter när han kom hem från jobbet. Peter fick välja ett valfritt bakverk på vägen hem och därmed hamnade jag på att baka bröd. Gottigt som tusan blev det! 

Torsdagen bestod av samhällslektion på YTC Lindholmen för Peter Stroh. Jag fick en lektion i hur man skriver rapporter, något jag redan gjort. Haha! Alldeles för sent kom jag iväg ut till stallet och väl där tvingade jag ut Nettan (eller njae, hon kom nog ut ganska frivilligt tror jag..). Hoppade en stund, söthästan kändes framåt och bra. Ett lyckat ridpass alltså!

Kom hem och hoppade in i duschen, för att sedan få herrbesök i form av Rimbo, Jonte och Linus. Vi stack upp till jätten och köpte diverse godsaker och gick sedan hem till Linus för att se på film och ha det allmänt trevligt. Vi skrattade bra hela kvällen, antagligen mest åt mig som stod för blondinbeteendet som brukar komma fram då & då. När filmerna var slut och jag äntligen fick gå hem och lägga mig var klocklan halv två och jag somnade väääldigt fort när jag väl kom i säng!

Morgonen bestod av att en mycket trött (!) Rebecka gick upp för att gå till tandläkaren. 8:17 gick min buss, 8:28 var jag på torget för att gå den korta minuten till tandläkarmottagningen. Underbart som fan att komma dit 8:30, komma in till tandläkaren 8:33 för att få höra orden:
- Jag har tittat på dina avgjutningar och tittat på olika typer av tandställningar och du har alldeles för fins t'nder för att få tandställning.
Jag var ganska snabb med att svara:
- Så jag behöver ingen tandställning?
Tandläkaren:
- nej!
Jag:
- Men gud, kunde ni inte ringt och sagt det? Har ni jagat upp mig halv åtta för två minuter här?!
Jaja, jag gick tillbaka till torget och tog 8:45-bussen hem igen och var hemma när klockan var tio i nio. en halvtimme allt som allt. Så jävla nödvändigt.
Efter en timme på soffan väntades dusch och lite kläder för att sedan äta lunch med hela familjen på Thai Sing Bar. Redan i kön till maten kände jag illamåendet (thai är äckligt) coch det enda jag fick i mit var lite ris med sötsur sås, friterad kyclingfilé och en massa färsk frukt. Good, det var inte bortkastade 65 ;-. *suck*
Åkte tillbaka till Göteborg, väntade på Peter på hans jobb och dsedan åkte vi hemåt för att fixa Potatisgratäng, kyckling och sallad. Nettan kom på middag och åkte vidtjugo över ett. Vi däckade ganska snabbt här även denna kväll. Mycket sedna kvällar och tidiga morgnar!

Helgen har spenderats både här och hemma i Trollhättan med lite Schagerfestival och poker. Vi vred oss allihop av skratt under Björn Gustavssons sång och vi somnade ganska fort även igår kväll!
Idag åkte vi tillbaka ner till Göteborg för att gå till stadsbiblioteket, äte lunch och köpa motorsåg på Chlas Olsson. Sen får vi väl se om det blir något mat här idag, en macka får man väl hoppas på i allafall ..

Ha en fin kväll.
Kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0