övningskörning!

så var det då dags, nästan ett år efter att jag fyllt 16 började övningskörningen. åkte hem från göteborg imorse för att för första gången sätta mig i toyen och köra. (Toyen är kusinernas peugot som har registreringsbokstäver TOY. Därav Toyen! Den kan nämnas en del!)
Mamma och jag åkte till Saabs parkering och jag bad henne berätta vad som kunde gå fel. Kärringstopp var namnet. Jo, det har man ju hört talas om en del.
Jag fick sätta mig bakom ratten och hon instruerade som värsta läraren (så har hon jobbat som dagisfröken och läst psykologi också). Jag klarade mig med ett kärringstopp på ca 40 minuter och mamma var supernöjd med mig efteråt, så även jag. Vi glömde dock både säkerhetsbälte och lyse på bilen men skitsamma, jag klarade mig bra!
Bättre lärare kunde man inte få! Imorgon blir det körning både med Toyen och med våran Saab, den är dock automatväxlade så den får man nog kanske köra hem också *hoppas* Jag ser grymt fram emot våren och att få öva en del, det var kul som tusan idag iallafall!

Peter står i duschen och jag ska kika På Spåret från igår sålänge och äta mina chips (i form utav Havrefras). Ikväll hoppas vi på Tacos och kanske besök från svägerska kan väntas, kul att få prata av sig om igår isåfall :)
Ha en trevlig lördagskväll!

Kramar 

Kommentarer
Postat av: Veronika

jaa du..jag och mamma läste och du verkar ju vara duktig:D Fick du bara ett kärringstopp?? Jag kommer antagligen att få betydligt fler..:P

2008-02-09 @ 20:02:00
Postat av: Nettan

Imponerande! Skönt med en vettig lärare... Själv hade jag värsta miltiär-översten som utan ett leende slängde ur sig order och kommentarer... Christer var det... =) Kul med nån som är mer pedagogisk så man slipper risken för tårar bakom ratten.... ;-)
Ledsen att jag inte tittade över idag, men jag var verkligen alldeles för trött....

2008-02-09 @ 22:02:28
Postat av: Sandra

Vad kul att det gick bra med toyen, själv hade man jätte problem med den bilen haha :P

2008-02-13 @ 16:12:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0