nothing will be the same

Usch, vad dåligt samvete manfår när man inte skriver någon blogg, men tiden har inte riktigt tillåtit det.
Helg har det juv arit och fram och tillbaka har det åkts så nu får man väl sätta sig och plita ner ett par rader om vad som har hänt. Lite tråkigt är det att det är såå många som läser varav många jag vet vilka det är men att ingen kan ta sig de där sekundrarrna att skrva ner en liiten kommentar. Det skulle lysa uppmina dgar hemma så mycket. Tur att Nettan har förstått grejen och alltid är först med att skriva en rad!

Hur som helst då. Min fredag tillbringades hemma och ondare än så har jag nog aldrig haft. Bedövningssalvan från urologen skulle ut och jag skrek som jag-vet-inte-vad här hemma hela förmiddagen. Både mamma och Peter erbjöd sig att komma hem och hålla mig i handen men vad hade det spelat för roll?
Nåja, jag var helt slut hela eftermiddagen ,en fick iallafall lite städat på rummet och gosat med ninisarna när jag ändå var hemma.

Åkte ut till Etage med lillsyrran för att köpa mat till kvällen, eller ja, tillbehör till räkorna som peter skulle köpa på delikatesshörnan. Köpte supergoda fullkornsbaguetter (nyttighetsfreak som jag är ibland) , dricka och en massa goda snacks och godis som var beställt av lillasyster.
Var med min goda vän och klasskamrat Olof och köpte present till hans flickvän som fyller år i Februari och det var väldigt trevligt. hanna var också med och efter att vi lämnat av henne tog vi bussen hem och småpratade litegrann om allt och ingenting. Snart blir det ut och köpa alla hjärtansdag present också, men jag har min klar så jag är lugn!
Självklart var jag tvungen att köpa coca cola ill räkorna. Coca cola till räkor är lika självklart som mjölk till pannkakor! Iallafall i min värld!
Nåväl, räkorna intogs till Postkodmiljonären och sedan till Let's Dance och vi hade trevligt när vi satt och bedömde klänningar och hur de dansade. Mat-Tinas klänning hade jag Lätt kunnat tänka mig, precis som Linda Bengtzings melodifestivalklänning gjord av gamla hårdrockströjor. Vill ha!

vi sov gott tillsammans och lyssnade på regnet som smattrade på rutorna, när vi vaknade var det ganska så tyst men Peter var inte sen med att kommentera det nya vädret: snökaos. Det låg redan två decimeter och det snöade på bra mycket med femkronorssizeade snöflingor, jippi liksom.
Vi åt frukost, gjorde oss iordning och knatade till tågstationen och promenaden tog en kvart istället för de vanliga fem men konstigt när man knappt ser en meter framför sig?
Jag hade mössan låångt ner över huvudet och gick neråtböjd hela vägen. När vi kom fram var tåget först försenat med tio minuter och sedan med ytterligare en kvart eller nåt. *suck* men iväg kom vi något hastigt då det aldrig ropades ut att tåget var inne så det var nog en del som missade det. Peter satte sig och läste min Veckorevyn och jag sminkade  mig oc kikade sedan upp för att ge honom en puss och upptäckte då att snön var borta. Neråt Älvängen var det snöfritt, sol och några enstaka moln på den klarblå himmelen. Väl nere i Göteborg var det lika fint, dock blåste det kallt men vi sprang runt på stan iallafall.
Jag köpta mig en skjorta och en orange halsduk på Weekday för sammanlagt 125 kronor. Fan, vad kul det är när man fyndar :)

Jga ligger 1500 kronor plus denna månaden och har shoppat lite grann. Men nu har jag fått pengarna mamma är skyldig också *suck* så nu har jag 1800 att på något sätt spendera *suck suck*. Ikväll följer jag med till Överby och köper hårfärg! :)

Nåja, lördagkvällen tillbringades sedan hos Peter, vi rensade bland en massa gamla kläder, slängde och sparade, jag fick ta det jag tilläts och ner i väskan åkte en rutig skjorta, två t-shirtar och en stalltröja. Tjoho!
image89image90
för en gångs skull (elelr nåt) får man väl få in lite bilder på sig själv på bloggen också.. Men så såg de ut iallafall!
Vi hade en trevlig kväll och somnade gott när klockan var ett.

På söndagen åkte vi till Trollhättan på kalas hos mormor vilket var trevligt som vanligt. Tjötade lite med släkten och åt supergod mat och den mest gudomliga efterätten någonsin! mmm..
Igår vart det skola och superbra dag. Jag fick gå upp i lugn och ro, kunde duscha håret och göra mig iordning och äta frukost utan värmepåsen eller något annat sånt. Hade inte ont på hela dagen och bättre än så kan det nog faktiskt inte bli!
Idag har varit sämre, var hos Mia imorse och pratade både uppföljande från förra veckan men även nya grejer. idag fick jag försöka minnas hur min första skoldag var och hur skolgången sett ut. Jag tänkte på Erik, men sa ingenting. Drömde om honom igår natt och det var lika verkligt som alltid.


dagens i-landsproblem:
* vad fan ska man välja för hårfärg?
* det blir ändå inte den hårfärgen man vill ha..

dagens roligaste:
min och peters diskussion igår när vi diskuterade att se på film och vad vi skulle mumsa på till den:
peter: jag har en chokladkaka med daim i min väska!
jag: ååh, vad gott! *gör stora ögon*
peter: jaha, vad har du att erbjuda mig då? vad får jag?
jag (med samma röst som en fyraåring): jag har havrefras!

-v-

Nej, nu ska jag sätta mig och skriva klart arbetet som ska lämnas in imorgon. Ska nog åka med mami och papi ut sen ändå en stund och då kika på hårfärg. Vill egentligen ha ett nytt linne också, men vi får se hur det blir med det faktiskt! Killarna ska få sig en godispåse också tror jag, kom på att om man köper torkade bananer hos djuraffären istället för på ica så sparar man nästan 5 kronor per hekto jämförelsevis. 9.90 per hekto betalar jag på Arken iställen för 14.90 på Jätten. Woo! Det är 50 kronor per kilo det!

Sen kommer Moa ikväll och ska hälsa på Timo!

NÅGON SOM HAR EN KANINBUR ATT SÄLJA?
Måste ha en till utebur då de inte går ihop, har kikat runt på blocket och annonssajter men hittar ingenting bra .. Vill inte att Sami ska behöva bo i en innomhusbur ute, framför allt är det varken bra för honom eller buren. Nåja, hör av er någon som vet om du/någon annan har!

Ha en trevlig eftermiddag, skriver säkert mer senare!
Kramar

Stroh out!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Tråkigt att ninisarna inte vill bo tillsammans... :( Men du får väl bygga en kaninbur!! ;)
Har också varit vansinnigt dålig på att skriva blogg det sista, men ibland får man prioritera annat. Hoppas att de tillsist kommer underfund med vad det är som gör att du har så ont...
Kram

2008-02-05 @ 14:45:55
Postat av: Olof

Tack för att du hjälpte mig med presenten, jag hade vart like vilse som en kanin på havsbotten om jag inte hade haft er med mig :D
Hoppas allt är bra, vi syns imorrn :)

2008-02-05 @ 17:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0