I-landsproblem..

Jo, i-landsproblem är det idag. herrejösses. Det är sånt här som mycket i mitt liv kretsar runt, eller nästan. Det är en stor del någon gång om året. Det gäller kläder. Inte de där småplaggen man köper då och då - exempelvis en ny tröja eller ett par snygga trosor liksom. Nej, det är då man är på jakt efter de lite större plaggen: jacka eller skor.
Skor köper jag nu för tiden när jag känner för det - jämt med andra ord men nu när våren närmar sig är det dags för en jacka tycker jag. Min 199-kronorsjacka från Ullared har hängt med ett bra tag nu och den är på tok för liten så nu behövs det faktiskt en ny. Och eftersom ingen Ullaredbesök är inplanerat får man nu springa i de vanliga affärerna med sparade hundralappar för att hitta en bra jacka. Vad gäller modell är jag inte vidare kräsen, jag vill ha en swnygg jacka som passarmig och sominte är för liten och helst ska den kosta under 600 vilket är väldigt lätthittat på H&M, Lindex och alla andra normalprisaffärer och även på affärernas internetsajter.
Och Om jag har letat.
För er som inte har 100 % koll på vårens jacktrender kan jag meddela att 80 % av alla jackor som säljs i affärerna just nu (och därmed faktiskt är mode) har trekvartsärm. Alltså, ärmarna går till armbågarna ungefär. Inget ont om dessa jackor, men varför säljer man dessa i Sverige?
Dessa jackor kommer att kunna användas en mulig dag i Juli eller en riktigt varm vårdag mitt på dagen när solen står som högst men att ta på sig en jack utan hela ärmar klockan kvart i åtta på morgonen? Tror inte det.

Provade en jacka på H&M som bara kostade 149 kronor, fynd tänkte jag givetvis. Men som sagt, korta ärmar och med kofta unde med ärmarna nere såg jag ut som.. ja gud vet vad. Och var och varannan jacka i affärerna ser ut på följande sätt.
Ett annat mycket stort problem för många, jag har fått kommentarer på bloggen innan om det här med storlekar. Vad gör man när strl 36 är perfekt i midjan, kanske lite kort men usel i ärmarna som är på tok för korta och strl 38 är alldeles för stor i midjan så att man ser ut att vara gravid och två meter bred medan ärmarna på den är perfekt?
 Ett annat problem är väl att jag lyssnar på tok för mycket på andra, men det är något jag Kan göra något åt!

Ge oss storlek 37 också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0