Det är tanken som räknas..

Lite dåligt samvete får man när man inte skrivit blogg på flera dagar trots att man haft en hel del att skriva om, tagit bilder att lägga in ovs. Man brukar ju säga att det är tanken som räknas men inte i detta fallet!
Iochmed att jag Skulle skrivit blogg både i förrgår och igår blir det lite suddig av vad som hänt och sådär men ska försöka få ihop ett någorlunda inlägg ändå!

Eftersom jag skriver på "skoltid" är jag givetvis hemma även idag. Gårdagens besök hos urologen har idag gjort att jag har legat och kvidit hela natten plus hela morgonen och större delen av förmiddagen har tillbringats på toaletten eller i halv fosterställning i soffan och försökt komma iväg till någon annan värld en stund.. Drömde konstiga grejer och vaknade sittande i soffan på det mest onaturliga sätt en människokropp kan utsättas för. Underbart. Inte nog med det så hade min fot plus hela vaden somnat så där låg jag och skrattade och grät om vartannat eftersom det både gjorde ont och kittlades.
Nu har jag vaknat till något, är hungrig som en varg men med noll inspiration till mat så vill någon komma och laga mat åt mig så går det superbra. Får be pappa köpa med sig något kanske ..
Ska rafsa ihop ett inlägg ialafall och få med lite bilder om det går också!


Jag fixade ju i ordning på mitt rum för ett par dagar sedan, möblerade om och städade som en tok vilket resulterade i att jag nu stormtrivs där och gärna tillbringar eftermiddagar där både ensam och med sällskap. Att kunna sitta vid skrivbordet som nu är renplockat och greja med  ina grejer medan Peter sitter och spelar Nhl är för mig nu en lyx. Inte en chans att jag hade velat det tidigare. Jag tror på det där med dålig energi osv då jag inte kunde sitta vid mitt skrivbord förut utan att få obehagskänslor men det kan ju bero på att jag inte tycker om att sitta med ryggen mot dörrar också. Sängen står i sämre energi men det blir en vanesak, jag trivs med resten så det är lugnt! Fick även mammas och pappas bröllopspresentlampa att ha på mitt rum då det lätt blir väldigt mörkt på kvällarna eftersom mina lampor knappt ger något ljus alls. men nu är det ljust och fint!
image83
hitta mumintrollen!

Dock ska ni få att jämföra med sedan då jag ska plocka lite på rummet och sätta in växterna plus ljushållarna jag köpte på Ikea igår. Wihi! Eftersom jag varit så duktig halkade vi in på Ikea en stund och åt litegrann (ja, med betoning på litegrann då de andra åt middag och jag en ostfralla, men jag klarade inte av att ha valalternativ just då..) och gick sedan på inredningsavdelningen den sista halvtimmen innan dom stängde. Jag fick två större växter (kort kommer så fort de är uppe!) och två supersöta små ormbunkar som jag nog ska ha på skrivbordet där nallarna står. Frågan är bara vart nallarna ska få ta vägen isåfall ..
Håhåjaja, detta ständiga inredningsbesvär ..

Var ute i stallet igår hos Shakira och premiär för att vara själv, woho. Jag klarade mig väldigt bra tycker jag själv och man känner sig mer ansvarstagande när man helt plötsligt blir ensam med viktiga uppgifter. Ansvarstagande att knappt äta något? Nej, jag glömde bara. Snodde en kaka ur Nettans låda så något petade jag i mig ändå .. 

Kom ner till älvängen och fyfan vilket pissväder! Det blåste kuling när jag kom upp till stallet och alla hästarna stod med rumpan mot vinden och såg fruktansvärt besvärade ut. Möttes av en glad men stor Donna och tre små barn tillhörande Lollo och alla var såå trevliga när jag kom. Kul när man känner sig välkommen!
Kira verkade väääldigt glad när hon fick komma in och tyckte att de var väldigt mysigt att bli lite kliad med handduken på halsen. Hon riktigt kråmade sig och såg ut att tycka att det var väldigt skönt! Eftersom det fortfarande blåste storm ute så stod jag länge och torkade, tvättade av benen, borstade och allmänt pysslade. Vi stod och småpratade en stund och så sakterligen började jag ta på grejerna.
Jag var måttligt positiv till att ge sig ut i paddocken i busvädret men jag var lååångt mer positiv än Shakira som stod läänge och proteterade i stalldörren - hon skulle vara inne! Med lite hjälp av spöet gick hon till slut mycket motvilligt med ut i paddocken. Jag kom upp och hon kändes redan från början väldigt fin.

I och med regnet och blåsten stannade hon varje gång hon kom med rumpan mot blåsten och vägrade sedan gå framåt. Bytte varv ett antal gånger och försökte mig sedan på lite trav. Hon gick med näsan in i bogen för att slippa regnet i ansiktet och efter lite småtrav i båda varven gav jag upp. Vi var väl ute i 8 minuter eller någonting, vilken underbar medryttare man känner sig som då!
Hästen ville absolut Inte ut i hagen när hon var klar sedan och såg väldigt trumpen ut när hon till slut blev dragen ur stallet. Slutsats av dagen iallafall: regn och blåst är ingen bra ridkombination..
(det mesta kopierade jag ur mailet som jag skrev till Nettan igår kväll - har för lite ork för att skriva en sammanfattning en gång till när jag redan hade en bra!)

(fick supersöta biler på Kira igår, men de ligger på telefonen och jag hittar inga sladdar så att jag kan få in dom i datorn så jag bjuder på ytterligare en äldre bild!)
image84
första "ridturen". Lite skritt i paddocken eftersom hovslagaren inte varit där och fixar bort mördarskorna än!

Nåja, tanken är det som räknas när det kommer till Peters alla hjärtans dag.paket som nu tydligen är på väg! Wihi!

Nu ska jag ner och fixa lite lunch och sedan ska jag nog försöka få lite ordning på rummet om jag kommer upp mer idag .. Ska värma på min värmepåse också, som jag går runt med som värsta nallen.
Lägger in bilder sen när växter och sådär har kommit tillsätta på rummet!
Ha  det bra så länge!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Fin skrivhörna du fick! Måste fixa min här hemma med... Oinspirerande som sjutton... Blir nog ännu finare hos dig med lite gröna växter med.... Funkar bra för uppmuntran och trivsel!

Usch.. Var det så illa hos läkaren? kom de fram till nåt vettigt då?

2008-02-01 @ 13:54:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0