viva la magic monday

fyfan vad skönt att sitta och veta att det är sista
måndagen den här terminen, det här året idag.
veta att jag inte behöver gå upp på en måndag
igen förrän en bra bit in i januari, grymt va?

trollet ligger och sover för fullt och gormar lite
sådär emellanåt, så himla sött. det var längesen
han svor och hade sig så han får gärna gorma
lite.

igår gjorde vi väldigt lite. vi gick upp tidigt igen och
spenderade två timmar i tvättstugan mellan nio och
elva. sen kom vi hem och jag sov till halv ett. peter
gick till willys och köpte grejer så att vi kunde äta
pannkaksbrunch och det gjorde vi vid ett. vi kollade
klart på nästan hela sunes jul innan vi blev trötta och
sov från halv tre till halv fem.
  eftermiddagen var också lugn, vi hjälptes åt att diska,
städa och jag fixade iordning till sami och sen satt jag
och pluggade. vi käkade, jag duschade och vid tio kröp
vi ner och somnade.

och här sitter jag nu och äter vörtbrödsmacka till frukost,
vilket är konstigt för det smakar ungefär som sån där mjuk
pepparkaka som mamma brukar göra. bläsch!
om tjugo minuter går min buss och det är väl bara att
hoppas att man får sova på tåget...


puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0