viva la blä

för ungefär två veckor sedan skrev jag inlägg om
hur mycket jag längtar till jul men den känslan är
nästan totalt borta nu alltså. tyvärr, men så är det.
jag är trött och sliten och vill inte alls ha jul utan
helst bara gräva ner mig och sova hela vintern.
göra som mumintrollen och äta granbarr med
honung och sedan krypa ner under täcket. kanske
vakna en dag och åka skidor.

det är typ hundra miljarder grejer som ska hinnas
med innan det blir något som helst jullov men inte
ens då får man ju vara ledig, hur lockande är det då?
nej, fyfan för julen i år, bara ett ständigt åkande och
nu har ju bara jag kort så Peter är antagligen hemma
mestadels. så jävla tråkigt. jag vill helst bara vara hemma
tillsammans de här veckorna och göra precis ingenting.
jatack.

men nej, nu ska man bygga upp julkänslan igen och
försöka. ska börja fundera på julklappar idag och så-
där och försöka få lite julstämning genom att baka lite
pepparkakor ikväll, dricka ännu mer glögg och göra
lite marsipangodis att ha hemma. kanske skulla man
stoppa lite nejlikor i apelsiner också och kanske göra
stora pepparkakshjärtan att dekorera? jo, lite myspys
får jag nog se till att fixa mig ikväll.

jag säger till när känslan är tillbaka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0