Tipsinlägg och Second Hand

Jag skrev ju tidigare i somras om min tur till Ikea där det införskaffades både det ena och det andra och tänkte visa upp ett någrlunda bra efterresultat med tillhörande tips och sådär.




Till mitt skrivbord köpte jag två stycken kökskorgar att hänga upp på väggen. De pryder min vägg fint och har plats för smågrejerna jag gärna inte lägger framme plus att de blir snygga med lite växter i. Min älskade monchichi jag fick av Peter och ett lejon han har vunnit åt mig på Liseberg har sina platser säkrade, de sitter bra där de är nu och tar ingen onödig plats någonannanstans.
Lådor har jag köpt att förvara det nödväniga i, såsom mina pyssegrejer och annat smått och gott. alla datorgrejer har hamnat i den svarta lådan till höger exempelvis. Nära tillhands!



Har man som jag väldigt mycket kläder, accesoarer och skönhetsprytlar är korgarna på föregående bild exemplariska. Jag använder de här till att förvara smågrejer i, nära tillhands när de behövs.
Över spegeln har jag satt en hylla med krkar. Här har jag de där grejerna jag inte använder hela tiden och som kan stå en bit upp. Som exempelvis mitt schampoo.
En extra rad med krokar under korgarna där det exempelvis hänger sjalar, slipsar och skärp! Och en extra krok på spegelns vänstersida, den är för de smalare skärpen!



________________________________________________________________________________________
ett annat tips på förenklingar är second handshopping. Både jag och Peter går gärna runt på exempelvis Myrorna och kikar, inte bara på kläder utan även på inredning. Perfekt att få unna sig litegrann även i slutet av månaderna när man egentligen inte har några pengar kvar alls!

Second handfynd:
Skor:
20 kronor (Yesterday)
Skärp: 30 kronor (Emmaus Björkå)
Kofta: 85 kronor (Myrorna)
Blus: 40 kronor (Yesterday)
Väska: 50 kronor (Myrorna)

detta är inte de enda fynden:

Tidigare Second handfynd
Kjol: 45 kronor (Myrorna)
Sjal: 20 kronor (Myrorna)
Brunt skärp: 10 kronor (Emmaus)
Svart skärp: 15 kronor (Yesterday)
Slips: 10 kronor (Yesterday)
Tshirt: 15 kronor (Yesterday)
(lägg märke till Jim Morrissontrycket!)
Väst: 10 kronor (Yesterday)

Så, vad du än behöver finns det oftast på Second hand.
Myrorna rekommenderar jag till dig som inte bara vill ha kläder utan även inredning, böcker och möbler. Du kan hitta det mesta till ett bra och billigt pris men det gäller att leta igenom alla klädställ för att hitta de riktiga godbitarna.
Emmaus rekommenderar jag till dig som har gott om pengar att lägga på Secnd hand. De har ofta rea på olika avdelningar, just nu 50% på alla retroskor så är du ute efter ett par shyssta dojor kanske du ska kolla här först. Bra indelat och inte så rörigt.
Yesterday rekommenderar jag till dig som vvågar sticka ut litegrann occh som har tålamodet att gå ofta för att hitta godbitarna. Jag handlar ofta skor här och de har även bra väsksortiment. Ofta finner du även coolare kläder, de har även uthyrning av maskeradutrustning.


Jag funderar på ny blogg, enbart med kläder och accesoarer så att mina ointresserade läsare bara ska kunna läsa om mitt tråkiga liv istället och jag ska ha något kul att göra.
Nu ska jag packa ihop mig och dra till Peter i Göteborg.

Pusshej!

Kommentarer
Postat av: emmaaaaa :)

Men du måste ha kvar denna bloggen tycker jag :)! För det är så kul att läsa den, haha. Fint det blev förresten, har väntat på att se det länge nu :P

2008-08-20 @ 19:35:33
URL: http://emmzistheshit.blogg.se/
Postat av: rebecka

hej, vart ligger yesterday nånstans?

du kan väl svara som en kommentar så kollar jag in nån annan dag igen! :)

tack på förhand

2008-08-23 @ 19:44:47
URL: http://understimulerad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0