Alanya!

Istället för att skriva hur veckan var får ni den i bilder med kortare bildtexter. VIll ni veta mer får ni ringa eller något.


först packades det som fan hemma och hela matrummet var ockuperat de två sista dagarna och jag började packa förvånansvärt sent men lyckades ändå få med mig det mest nödvändiga och inte alltför mycket grejer.


en snygg Peter och en konstig skrutt på planet, lite nervösa började vi nog allt bli. det var fittkallt på planet så jag hade mammas pashmina om benen, hur mysigt som helst!


hejdå Sverige - hej Polen!



första dagen i alanya. vi kom fram 04.00 på morgonen och satte oss då med medhavd matsäck på hotellrummet. matsäck bestående av vatten, bananmuffins och riskakor. great! vi kom inte i säng förrän kvart i fem och behöver vi säga att vi Inte gick på välkomstmötet klockan 10, fem timmar senare?


utsikt från balkongen.


sola sola!

första måltiden på vad som sedan skulle bli vårt stammishak. underbar personal och världens coolste restaurang. med trädgård där de odlade bananer, körsbärstomater och vattenmelon.


och vindruvor i taket!!

shopping på kvällen.
summa: 10 lira.
summa: 50 kronor


Peter beundrar sina nya kalsonger.

frukost every day.
jag är ingen människa som kan äta en massa på morgonen och framför allt inte en massa bullar och ägg å så. så jag åt mest vattenmelon och drack juice till frukost faktiskt.


underbart att ligga i poolen under de varmaste timmarna på dagen.
Och Peter var med och badade.
Varje dag!


Lunch på Treffpunkt, vårt stammishak :D

vindruvor och vattenmelon till efterätt, for free såklart!


efter ytterligare en massa shoppning hamnade vi på någon bar där de visade en massa fotboll så vi hamnade där för att dricka öl och drinkar. San Fransisco med tomtebloss!


Dagen efter åkte vi upp till Alanyas borg!


Utsikt över Kleopatrastranden


En söt Peter!


blommor!


Eftersom Peter lyckades vara fuckad på varenda bild får han skylla sig själv.
Här äter vi middag på Mambo! 


Lunch på Treffpunkt.


Kebab för Peter. Jag åt äcklig kycklingsallad och Hussein trodde att det berodde på att jag hade så liten mage och inte kunde äta mer, haha. Peter ville för övrigt gifta sig med honom.


- Do you want any fruit?
- Yes, we can have some fruit.
- Okey, but i have to do it myself. Our Cook is sleeping.
Dagens asgarv.


Vårat hotell. Vårat rum är bakom den ena granen. Den längst till höger. Högst upp!

Sista kvällen skulle vi bara ner till Treffpunkt för att be om visitkort och bild på personalen men Hussein ville promt bjuda på drinkar så vi stannade en stund. Jägermeister och Baylies, tackar så mycket. Sovande kockan Resa i bakgrunden.


Men vi kom iväg ner på stan och handlade ännu mer trots att vi inte hade plats i väskorna. Jag gick och klippte mig, vilket skulle ha kostat 15 lira men som sist och slutligen hamnade på 49 lira. Woho. Tillsammans med Peters rakning och allt annat han blev lurad till kostade det 122 lira vilket är 650 kronor.
bara för att hårföningen kostade 125 kronor och att få håret tvättat kostade 45 kornor. Great guys!


Men vi gick och fotade våra stammisaffärer och var ganska så glada ändå. Tror jag.
Mannen med skjortorna.


Mannen med alla smycken (ska lägga in bilder på allt jag köpte, jag köpte smycken för typ 200 spänn!


kvällsmat på treffpunkt istället för fotbollsbaren, vi var för griniga. Men men det trevliga sällskapet bestående av Hussein och Resa var vi ganska glada snart igen och bättre blev det ..


När det börjades dricka drinkar igen. Eller ja, vi besällde in en melonspeciel men den smakade lite för mycket alkohol och jag ville vara fräsch när vi skulle flyga hem så jag tog två klunkar. Blä för melonsaft!

Özkan, en väldigt glad Resa och Hussein!


Bättre bild kanske. Ganska cool ändå!


Puss och hej, leverpastej!


Alanya by night och nyklippt Skrutt.


frukost sista morgonen. Utsikten görs inte rättvis på kort, men vackert var det!




utsikten från nedre poolen, sista morgonen.


utsikten från hotellbarens uteservering!


underbara hibiskus!


sista bilden för denna resan då, även om den finns många många mer på datorn kan det nog räcka såhär.
VÄlkommen till Antaluas flygplats. här är det 48 grader. Naajs.
Inte alls bastu där liksom.

Det gick bra att flyga, trycket i öronen släppte för någon dag sedan och det är ganska skönt att vara hemma. Min kamera fungerar och jag ska få ut alla bilder jag vill få in på bloggen! Weey!
Tack för resan älskling!

Kommentarer
Postat av: emma :)

Många fina bilder du har tagit :D. Det verkade som ni hade det hur mysigt som helst, vad bra! Välkomna hem, även om ni har varit hemma ett tag, haha :).

2008-08-15 @ 13:25:08
URL: http://emmzistheshit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0