After Work!

Jaa, nu blev min kväll inte riktigt som planerat igår utan ganska så upp och nedvänd men fyttifan vad kul jag hade ändå. På vagnen in till stan meddelade min farbror att han inte skulle med på Takida så det blev lite fucked up, vem vill gå på konsert själv liksom? iofs var det planen från början men då kände jag mig så ensam och övergiven så jag stack in till Peter sålänge och satt där medan han jobbade.
   Dock blev jag (enligt mig själv) lite i vägen där och hade tänkt gå på stan en stund ändå (även om klockan var way pass stängning för hela shoppinglivet). Så efter lite snack med Peter frågade han Pelle om jag inte kunde få volontärarbete hos dem en stund så förkläde och svart skjorta på och sen skuttade jag mellan disk, servering och diverse restaurangsysslor och var sjukt nöjd med att ha saker att göra fram till att After Worken skulle dra igång. Då var jag ju redan på plats liksom! 

Det är väl inte överdrivet kul med sånna här grejer när man har 6 månader kvar till 18 men underbara David som vi alltid köper ost av räddade kvällen på det planet så det blev liksom bara roligare och roligare.
Ända tills de hittade en sovande kille på deras uteservering och extrakocken Magnus åkte på spö så Peter var tvungen att sitta i polisförhör och vi inte kunde åka hem. Och försök att vara jättefnittriga och oseriösa när någon nyss bevittnat en misshandel. Jag var lite halvskraj på spårvagnen och försökte skärpa till mig så bra som det gick.
   Nåja, det blev rörigt det sista men kvällen var grym. Jag har fixat en dejt till min syster i form utav en av killarna nere på Kåges som ser ut att vara typ tolv.
jag: hur gammal är du egentligen?
han: jag är nitton, fan.
jag: va? du ser ut att vara typ tretton?
han: mäh, lägg av. hur gammal tror du själv att du ser ut å va då?
jag: hur gammal ser jag ut att vara?
han: öh, typ arton eller nåt.
hans bror: hon är sjutton.
han: ööh. aha, fan.


thomas och ellinor.
varannan vatten för ellinor, hon drack öl och jag hennes vatten.
och äppelkaka fick vi också :)


patrik (?) från en av kötthandlarna och Johan från Kåge's.


David med den goda osten, Joel och John från Kåge's och Magnus.


ehm, (!) ja. kommentar överflödig men David posade bra tycker jag.


Thomas och Peter. Peter gör sig så bra på bild nu för tiden.
Puss på dig älskling (:
(obs, ej jag som håller kameran!)


Jodå, kvällen var sjukt lyckad och det var många glada skratt både här och där. Synd bara att det blev lite sent hem och att jag (fortfarande) har kukont i ryggen. Det känns som att den ska gå av. Jag låg och gnällde för Peter imorse och han skulle vara snäll och stryka försiktigt längs ryggraden som massage liksom och jag trodde jag skulle dö av smärta. hoppas att man kan få sån behandling ieftermiddag igen. 


Nu ska jag plugga litegrann, ringa skolverket och barnmorskemottagningen och se vad de säger där. Hade velat åka in till Saluhallen och tacka för gårdagen men iochmed att vi ska in och se Timo ikväll så får det nog avstås just nu. Jag ska äta .. nåt.. och ligga här istället.

hurray hurray
my beaver is gay

out 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0