sjuk, kanin och planering ..

Jävla skit, fortfarande hemma förkyld men ska försöka pallra mig upp imorgon då det väntas nationellt engelskaprov och sådär. Gött med en kvart extra i sängen då och ingen tyska eftersom provet tar den tiden. Lite glad måste man få vara över sånt. Ska se till att se mycket på Vänner utan text ikväll, det är bra förberedning.

         Jag och Sami har legat i soffan hela morgonen och kikat på Wallander, Oprah och en massa annat halvtråkigt. Mysigt som tusan och så har vi ätit smoothies. Ja, båda två. Sami blev väldigt förtjust i min hallon / banansmoothie men det är väl inte så konstigt. han hade smoothiemustach över hela brösten sedan, haha så söt var han! Fick dock inget kort då han trodde att han skulle få mer gott. 

Han har precis fått gå tillbaka ut i buren igen, han har äntligen fått flytta ut nu. han står gott i solen hela dagarna och stormtrivs verkligen ute. han har blivit mycket slankare i kroppen och blankare i pälsen, underbart att se. Och han är äntligen för stor för att rymma genom gallret på kompostnätet så nu har han fått en Jättestor utebur att springa runt i, bild på den kommer också en annan dag tillsammans med nya buren.

Kan dock tycka att buren är för liten, eller åtminstone för smal men han verkar trivas där ändå och med uteburen såpass nära och som är SÅÅ stor så går det ingen nöd på honom alls där ute!
Hoppas bara på bättre väder nu så han kan vara ute mer och att jag då kan vara ute med honom. Så fort man ser att det faktiskt fungerar att ha honom där utan tillsyn ska jag köpa jordgubbsnät
(ni vet sånt där blått som man har på jordgubbslanden för att fåglarna inte ska äta upp dom?)
så han kan vara ute längre stunder utan en massa folk ute. Och med två lådor att gömma sig under är det inte heller någon fara om det skulle stryka katter runt buren heller för den delen!

Det är det Viktigaste tycker jag, att han får chansen att komma ut där, åminstone två gånger i veckan och verkligen få springa av sig. Igår sprang han av sig överskottsenergin som han samlat på sig i vinter och förhoppningsvis ska han kunna vara där hela sommaren sedan utan att man ska behöva sitta bredvid buren och passa honom.

här kommer lite bilder på tidigare kaniner i uteburen:
image146
wilhelm ute i snön
image147
från v. Trixie, Mumin och Nina. Visst är Trixie lik Foxy?
image148
Myssla, Foxy och Joel
image149
Nina :)

Jaa, mycket kaniner har funnits här genom åren .. herregud. Och när man nu faktiskt bara har en kvar är det lätt att vilja ha fler liksom. Har ju burar så det räcker till att ha minst tre till men det finns det absolut ingen tid till. Skulle det nu komma någon och behöver göra sig av med sin så finns jag ju givetvis, men det ska vara i nödfall. Sånna kaniner finns ju överallt. Jag minns när vi hade första ungkullen så var det en tjej som mailade mig som hade en Urgullig kanin som hon skulle avliva men då hade jag ingen möjlighet.
Men en DRÖM skulle vara att starta ett hem för kaniner som behöver ett nytt hem, rehabilitering av olika orsaker osv. Att sedan kunna omplacera dem i nya hem och sådär. Gud, vad underbart.
Drömma går ju ..



IDAG FUNKAR ÄNTLIGEN BILDERNA!
image144
image145
Snyggt va?!


Nu ska jag försöka få dammsuget på mitt rum och torka av fönsterbrädorna, sedan ska jag duscha av mig all skit och förkylningskänlor. Det är såå härligt.
Imorgon blir en lång och innehållsrik dag, får verkligen försöka ha grejker packade då det kan bli väntan och liknande.
08.30 är det nationellt engelska prov
12.10 slutar för dagen
14.30 har jag tid på näl, hos dietisten. woo.
17.00 ska jag vara emd och debattera på måg, inför de nya ettorna. (vad har du nu lurat med mig på, olof?!)

Men men, det blir nog bra.
ha en trevlig eftermiddag
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0