hockey!

Yeah, hockeysäsongen har dragit igång och vi hoppas på bättre säsong än den förra.
Peter, sötnos, har köpt nhl till playstation och spelar ock skriker som om det vore riktig match, i Scandinavium. Charmigt? Nej inte det minsta faktiskt. Men den värsta entusiasmen lägger väl sig efter några veckor och då blir det väl lugnt igen. Men åandrasidan håller ju fortfarande elitserien på då och då lär det väl låta en del med kan jag tänka mig.
Lucky as hell att allsvenskan snart är slut, jag är så trött på allt jävla fotbollssnack att jag kan spy!
Överallt, hemma och i skolan, snackas det fotboll och alltid om blåvitt eller om hur mycket man bara Måste hata AIK! Men man får väl låta killarna hållas, för ens egen skull.

Händelserik vecka att se fram emot förutom att jag legat med halvfeber och migrän i Göteborg halva dagen. Jippi.
På onsdag får jag reda på om jag kom med som "reporter för en dag" på TTELA. TJOHO!
Någon dag, förhoppningsvis snart, får jag reda på om Arken Zoo fått in någon kanin till mig. Min Isola! TJOHO!
Och förhoppningsvis inom de närmsta daarna får jag veta om jag får remissen jag behöver. Jag har tröttnat på att vara sjuk, gå hem från skolan och att inte kunna planera för att jag inte vet om jag kommer att må bra eller inte.
Det är väldigt påfrestande..

Nåja, vårdcentralen gick väl ganska bra och jag var på resecentrum vid nio för att åka hem. Hem kommer delvis alltid att vara i Göteborg antagligen. Tågen var inställda och det var ersättningsbussar där man aldrig visar biljetter så jag åkte till Göteborg helt gratis. Grattis mig! Tog spårvagn, handlade grönsaker och munsårssalva i Angered Centrum och åkte upp till Peter sedan. Däckade i sängen framför barnkanalen och sov i två timmar. 
Jag vaknade, fixade soppgrönsakerna och satte mig och spelade Zoo Tycoon tills Peter och hans pappa kom hem. Och nu sitter Peter framför sitt Tv-spel och jag skriver blogg och ska skriva klart redovisningsmaterialet om balsameringskonsten i Egyptologin.
Imorgon är det tyskaprov och jag får väl plugga när Blåvitt spelar.
Undrar vilka de möter?

Ha en trevlig kväll allihop!
Kramar 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0