Popcorn, Popcorn!

Jahopp, det är inte mycket man gör eller får gjort.
jag har en svenskauppgift som borde göras och lämnas in. Alldeles strax ska jag sätta mig och börja med den.
Måste bara få lite skrivet först!

Min mening med inlägget igår om Göteborg Horse Show var faktiskt att se om det fanns någon villig att följa med och det blev några svar. Som tur är har man världens bästa svägerska som nu följer med som även hon är hästmänniska. Jag räknar redan ner, trots att det är fem månader kvar. men tiden går ju så fort, så fort. Det är mycket att se fram emot nästa år märker jag.
På alla hjärtans dag kommer Kent - Kent!- till Trollhättan - Trollhättan!!- och selar. Jag ska vara där. Offcourse, eftersom jag bor fem minuter från Älvhögsborg. Hade jag jobbat kvar på Borgen hade jag fått gå gratis antagligen. Attans!
Inte nog med det - på min födelsedag spelar de i Uddevalla och även då ska jag vara där. Wihoo! Så, nu har jag uttryckt mig färdigt om det.

Men usch vad jag ser fram emot Göteborg Horse Show. Får se om Maggie är med på gymhkanan i år igen. Hundshowen brukar också vara bra. Det ryktades även om något hundaktigt i Januari, får fjäska ordentligt så jag får följa med och se detta.. 

Jag hade hoppats på att få ha Peter här hela dagen och bara kunna ligga i sängen hela dagen men han var till slut tvungen att åka och jobba eftersom hans chef inte kunde få in någon anan. Ledsamt som tusan .. Det blev väldigt kallt när han försvann ..  Och inte är han här ikväll heller. Usch, Jag tycker inte om att vara ensam.
Men Timo har varit bra sällskap idag ändå, även om han är mer påfrestande än vad Nisse tydligen kan vara. Jag tror nämligen inte att Nisse hoppar upp och ner från soffan för att få morotsbitar. Eller jag vet inte.


Egentligen vet jag inte riktigt vad jag ska skriva mer, det liksom försvann ur huvudet på mig .. Men men, imorgon är det Timo Räisänen på Pustervik och vi ska vara där. Jag är inte Timos största fan, även om min kanin är döpt efter honom men Peter fick biljetterna i present och det kan nog bli väldigt bra stämning tror jag :)

Förhoppningsvis är man lite piggare och fräschare imorgon också. Funderar på att skutta in i duschen igen då jag duschade på ungefär två minuter förut. Hade behövt lite mer än så kanske ..  Eller så lånar jag badkaret innan konserten imorgon och myser där istället.


Therese från klassen påminde tidigare idag om att vi ju faktiskt ska till TTELA imorgon på studiebesök med klassen. Jag var ju där på endagsredaktionen så jag vet vad som väntar ungefär. Inte att vi får skriva artiklar men man vet hur det funkar och hur det ser ut och sådär. Men det känns för jävla skönt hur dagen imorgon ser ut:

45 minuters engelska

30 minuters rast

90 minuter på TTELA

30 minuters lunchrast

60 minuter Svenska

Sedan sluta när klockan är halv två. UNDERBART! Sätta sig på bussen och sova ett par timmar till och sedan lägga sig i badet hos Peter.

Wiih. Imorgon känns ganska underbar i alla fall. Och få somna i hans armar sedan. Åh. Kom hit nu, snälla?


 Nej, nu har jag mycket att göra. Ska skriva klart min svenskauppgift, packa lite inför helgen och sedan försöka få liite ordning på korten på matrumsbordet! Ha en trevlig kväll. Nedan kommer lite kort från förre helgen och veckan!

Krams



image28
en Peter och en Rebecka före Kentkonserten!

image30
Det var väl den bästa bilden jag fick tror jag.

image29
Peter fyllde år och fick frukost på sängen , men ville Inte vara med på kort!

image31
Och jag är bara Tvungen att lägga in en av mina favoritbilder från i somras (har även denna som skrivbordsundelägg. Det är uppifrån Grythyttan när vi var ute och badade med vovvarna och jag tyckar att det är vansinnigt kul att kasta pinnar. Fotograf: Nettan

Kommentarer
Postat av: Nettan

Kan lova dig att Nisse är mer enerverande.... Försökte sova här på morgonen - sjuk som jag är - och Nisse o Laban har rejsat hela morgonen. Upp i sängen, ner från sängen, upp i sängen.... Gaaaah! Tur att Rocco är snäll i alla fall...
Ser också fram emot hästshowen - och det är klart du ska gå med på MyDog i Januari!!! Annars har jag ingen att gå med... :(

2007-11-30 @ 09:53:51
Postat av: Nettan - igen

Jäklar vad vi ska shoppa på mässan, nu när Kira kommer hem och allt! Kommer KRÄVA av dig att följa med till stallet och rida lilla damen, vet du! ;-) undra om Peter kan möta oss utanför sen... lär behöva bärhjälp till alla saker... :P

2007-11-30 @ 19:18:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0