jag räknar tre, fyra, fem ..

Idag blir det nog ganska kort och snabb skrivning!

Kentkonserten igår var grym! Otrolig scenografi och stämningen var på topp. Ändå var det bästa att få vara där med Peter. Min Peter. Killarna gjorde bra ifrån sig och recensenterna har ingen aning om vad de skriver om och var antingen för fulla för att komma ihåg konseren eller helt enkelt inte där. Som puckot som recenserade Gesslekonserten. Suck!
Jag skulle kunna göra jobbet tio gånger bättre, tro mig!

Idag vaknade jag och Peter och hade morgonmys, som inte händer allt för ofta då jag är sjukt morgontrött och alldeles för grinig för sånt där. Men stämningen var helt underbar när vi vaknade och jag var faktiskt utvilad för en gångs skull. Mysig frukost och tittade på mumintrollen innan det var dags för Rebecka att åka hemåt!
Det är ljusstöpning hos kusinerna ikväll.

Vill rikta ett Stort tack till Alex Schulman som har insett det ingen annan vill förstå: "idolerna" på vt4 kommer att vara bortglömda om ett halvår. Tack!
Idol är ett svinprogram med deltagare som är så jävla mediekåta att det är synd om dem. De riktiga artisterna och banden kämpar i många, långa år för att komma dit de är idag och det är de som kommer att få stanna kvar i toppen. Idol är bra underhållning, visst, men att glida in på ett bananskal in i artistbranschen, det köper inte jag. David Urwitz och jag har haft diskussionen och har samma åsikter. Han har jobbat hårt och länge och är nu äntligen på väg att få den uppmärksamheten han förtjänar. Sakta men säkert. 
Varken Andreas, Amanda eller Marie förtjänar att vinna. eller att vara med. Precis som ingen har gjort tidigare.
Precis lika lite som konceptet Idol förtjänar att få finnas.  
Musikbranchen tjänar inte ett skit på Idol. Telia och Tv4 gör det sesto mer. Skrota Idol bara. Snälla.

Nu ska jag försöka få lite smink i ansiktet och bege mig mot sjuntorp och se på när invånarna välter kor :)
Haha. Förlåt Hanna!
Ha en trevlig kväll människor!
Pöss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0