Potatisgratäng!

Godkväll och ursäkta att nya inlägg dröjer.
Igår kväll var det ju som sagt Timo Räisänen på pustervik och jag trpor nästan att den hamnar på topp fem av bästa konserter någonsin. Förutom att det bara var småtjejer där liksom.
Men Timo var fett uppiggande och var riktigt grym live, både i sång och framträdande. I slutet av konserten gick en propp och då passade trummisen på att dra en rolig historia. Mycket bra uppförande!

När vi kom hem vid elvatiden ställde jag mig och gjorde fiskburgare. Åh, gott!
Sedan hade vi mys i massor, låg och pratade och skrattade i flera timmar. Sedan somnade vi gott efter Fråga Olle till tonerna av David Urwitz senaste ..

Idag har vi tagit oss en tur på stan för att handla upp Peters presentkort, vilket han inte gjorde. Det regnade och blåste massor, så vi åkte hem ganska snart igen och passade på att handla till middagen.
Jag hittade dock Massor jag vill ha i julklapp, men man kan ju inte få allting heller .. Irriterande. Affärerna har ju Sååå mycket snygga underkläder; korsetter och sånt så man blir ju alldeles köptokig! Nere på Carlings fanns också vädigt mycket snygga grejer ..

Det blir ensamkväll ikväll så det blir potatisgratängen som redan står i ugnen och Peter sitter och fixar med kycklingen. Till detta ska vi fixa wokgrönsaker! Mumma!

Har även ändrat dag för Ullared så redan på fredag drar vi ner, Woho! Här ska köpas julklappar i massor, underbart att man inte vet vad någon vill ha. Suck, tur att man vet vad mina småpojkar ska få. Inklusive Nisse och Rocco. Får väl se om det finns något kul till Bimbo och Gizmo också! Det är underbart att köpa julklappar till djur, de klagar inte! Ge dom bara godis så är dom supernöjda sedan!
Och imorgon kommer mormor och morfar hem med en massa granris, så nu ska här bindas kransar till Nettan och Marie. Woho! :)

Det känns som att 2008 blir bästa någonsin. Då är det väl såklart någon jävel som ska ta livet av sig då också, men det hoppas vi att folk låter bli. 2008 innehåller än så länge två kent-konserter, göteborg horse show, my dog, förhoppnigsvis peace and love och bästa av allt - ytterligare ett år med Peter.

Runt nyår tror jag att jag ska sätta mig och summera året som varit, både det bra och det dåliga och skriva ner det jag minns allra bäst. Jösses, vad minnen det har varit :)
Sommaren var bäst, lätt. Även om vädret var åt skogen var sommaren så hiimla mysig iallafall. Jag Bodde hos Peter hela sommaren egentligen, spenderar man mer än 90% av sin tid någonstans gills det som att man bor där. Nu kom jag på en massa bra och roliga saker från i år. Lika bra att sätta sig och summera i veckan så man inte glömmer alltihop!


Gratängen luktar grymt skriks det från köket och oj, vad magen kurrar! Jag skulle nog kunna äta potatisgratäng till frukost, lunch och middag - varje dag - i resten av mitt liv. Jag är en riktig sucker för det alltså!
mhm..  Det är inte ofta man får det, tyvärr. Det tar ju sin lilla tid att göra. Men vi åt nästan Alltid potatisgratäng på fredagar eller lördagar när jag var liten så det är väl därifrån man har det ..

Nästa vecka ska jag bli bättre medryttare och åka ut så ofta jag kan! Har Geografiförhör på onsdag så måndag blir jag nog hemma men restan av dagarna ska jag nog försöka pallra mig ut! Saknar min söthäst nu ju..
Egentligen skulle jag vilja skriva tvåtusen grejer till som jag inte riktigt kommer ihåg, men isåfall får jag väl göra det senare eller något.  Nu ska jag kika in på Nettans blogg och sedan ska jag hjälpa Peter med maten!

Ha en bra kväll!
Kramar

Kommentarer
Postat av: Nettan

Sorry att jag inte skrivit nåt... Fortfarande grymt sjuk, men ska sätta mig o skriva blogg under kvällen....
Vilka är det som ska ner till Ullared...? Varför har ingen frågat MIG!? :P Det var det värsta.... Ha en trevlig middag o kväll!

2007-12-01 @ 18:09:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0