Nyår!

Istället för att skriva en jättelång blogg om det gågna året så snodde jag en sån där fjortisgrej av en kompis på bildagboken och fyller i istället. Dock i lite längre format och mer detaljerat och sådär. Kanske ett och annat nyårslöfte på slutet, även om jag inte har några speciella sådär.

SAMMANFATTNING ÅR 2007

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Många saker och mycket som inte är lämpligt att skriva här.
Jag har firat ettårsdag, något jag ioförsig gjort en gång tidigare. Då var jag nio år och var på café cassandra med Erik och åt delicatoboll. Hur man är tillsammans ett år när man är så liten beror väl på att man bara ses i skolan. *fniss* Ettårsdagen nu var grymt mycket bättre, det kan jag lova.
Jag har även bott på hotell utan föräldrar, varit på massor av konserter jag inte varit på förut och sådär.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Eftersom nyårskvällen fortfarande är väldigt suddig kommer jag inte ihåg så många av mina löften idag. Jag vet att jag lovade att sluta röka, något jag lyckades bra med eftersom jag inte har gjort det på mer än ett halvår, tjoho. Sedan lovade jag Sandra att vi skulle bli ännu bättre vänner men eftersom jag gick till gymnasiet i höstas så gick det sådär med det. Jag började faktiskt träna ändå och det är jag väldigt glad för!

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, Mikaela fick en dotter den 28'e September. Grattis till Tindra!

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, som tur var inte i år.

5. Vilka länder besökte du?
Vi tog en bussresa ner till Spanien i maj och på vägen dit rastade vi i Danmark, Tyskland och Frankrike så där har jag varit i år. Jag hoppades väl på att få följa med till Finland men det blev inte så. Och att jag och Peter skulle åka iväg, men det blir nästa sommar det!
6. Är det något du saknar år 2007 som du vill ha år 2008?!

7. Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas?
Oj, jösses. Det är så många att det tar väl halva bloggen kan jag tänka mig.
19 Januari: Hammerfall med Linus Palm!
9 - 11 Februari: När jag var med de andra konfirmandledarna i Stockholm och faktiskt insåg att det var Peter jag var kär i och ville ha. Ingen annan.
12 Februari: Jag satt i en och en halvtimme och väntade i Peters trappuppgång tills han kom hem bara för att berätta för honom att jag ville vara hans och ingen annan. Jag tror aldrig att jag har sett honom så lycklig ..
3 Mars: Speciellt tillfälle. David Urwiitz bland annat ..
19 Mars: Peter kom hem från Frankrike och bättre kan det nog inte bli..
19 April: Timo kom till mig!
28 April: The Ark på trädgår'n
11-13 Maj: När vi var i Halmstad och tittade på Magnus Betnér och bodde på Hotel Continental! 
5 Juni: Skolavslutningen då vi slutade 9'an. En av de bästa kvällarna i mitt liv!
1 Juli: Pier Pressure med My Chemical Romancekonserten som var bästa i år! 
FALLENS DAGAR
3 Augusti:
Kräftskivan hos farmor och farfar.
23 November : Kent i Göteborg
8 December: Julbaket med Peter, Nettan och Håkan. En av de bästa kvällarna på hela året!
24 December: Julafton har nog aldrig varit bättre!

8. Vad är det bästa som hänt dig år 2007?
Att få börja gymnasiet antagligen och slippa skiten på Stavre, även om jag faktiskt saknar min gamla skola ibland. Maggan framför allt. Peter hände ju mig 2006 så han kan inte ha varit det bästa även om han gör mig lyckligast i världen.
Timo och Sami har varit bra saker som hänt och att Nina kom och bodde hos oss.

9. Största misstaget?
Jag har nog inte gjort så mycket dumt tror jag inte. Framför allt ångrar jag aldrig saker jag gjort då det antagligen kändes rätt just då. Inga misstag för min del!
Jag kommer säkert på något sedan!

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja, allt började ju i Mars med urinvägsinfektion som vägrade ge sig och läkarna vet fortfarande inte vad det är. Förhoppningsvis får jag snart min remisstid till Sahlgrenska för attröntga och då förhoppningsvis få veta vad som är felet. Några större skador har det inte varit i år, som tur är!
 
11. Bästa köpet?
Nya sängen! Äntligen en säng som Inte brakar i golvet när man vänder sig och som inte då heller låter som en skadeskjuten säl så att halva huset vaknar och undrar vad i helvete man ghåller på med. Fast den köpte ju inte jag så den kan det knappast ha varit ..
Kaninerna var nog det bästa köpet, mina småbarn!

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Fritidskort antagligen.
Nej, det har spenderats mest pengar på konserter och musik. Det är det jag velat lägga penhar på och det har varit det mest minnesvärda i år också!

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att få vara Peters och att veta att han finns här oavsett vad.
Att träffa nya vänner som alla är helt underbara och som har stöttat mig så mycket som det har gått. Att jag slutade på Ängens Gård och började rida privat har även det gjort mig gladare. Det har varit svårt att vara glad när man mått dåligt så pass ofta! 

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2007?
Nu kan du få mig så lätt - Håkan Hellström
Sockerläpp - Kristian Anttila
Lying is the most fun a girl can have without take her clothes of - Panic! at the disco
Händig man - Per Gessle
The Sharpest Lives - My Chemical Romance
When You're Gone - Avril Lavigne (Live på Pier Pressure och vi hade alla tårar i ögonen. Den var så riktad till E och ögonblicket var helt enormt)
Rocks - Primal Scream

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Både och, men antagligen mycket gladare.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat, träffat kompisar, pluggat. Ja allt man alltid säger att man ska göra mer av. Jag borde ha ridit mer när jag haft chansen och kanske inte suttit med massa annat emellanåt.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Ingenting!

18. Hur tillbringade du julen?
Morgonen och dagen firades med faniljen hemma hos faster Sabina för att senare under kvällen åka hem till Peter i Göteborg och fira med hans pappa och systrar. Bättre jul kunde det nog inte blivit! :)

19. Blev du kär i år?
Ja.

20. Hur många one night stands?
Inga

21. Favoritprogram på TV?
Som alltid så låg Vänner högst i topp men Prison Break kom med Peter och det har inte varit fel heller!

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Jo, det har väl blivit ett par stycken under året även om hata är ett väldigt starkt ord. Har skaffat mig en del ovänner och har även ovänner som inte ens vet att jag tycker illa om dem. Men det är det väl med de flesta. En del människor måste man umgås med, så är det bara.  

23. Bästa boken du läste i år?
Mias Hemlighet. Fortsättningen på Gömda och Asyl. Läste förövrigt Gömda igen, för typ tjugoelfte gången och den var lika bra som innan.

24. Största musikaliska upptäckten?
Det måste vara Primal Scream och Timo Räisänen. Farbror Peter drog ner en jävla massa musik på min dator; däribland PS. Peter ick mig att lyssna på Timo, tack för det. 
Håkan Hellström? Nej.
Kristian Anttila, bara för att Peter står bakom och gapar om det. Jag har kanske inte förstått storheten ännu, om den nu ens finns. Han är väldigt trevlig som person, absolut. Men ingenting jag skulle följa land och rike runt för att höra.  

25. Något du önskade dig och fick?
Kärlek, bättre vänner och presentkort på Weekday!

26. Något du önskade dig men inte fick?
Nej, jag är nöjd med både presenter under året och sånt man alltid får och önskningar genom året ..

27. Årets bästa film?
Pirates of The Carribean 3 som precis som övriga Piratesfilmer sågs på bio med Hanna.
The Prestige var nog också grym, måste bara se den igen och förstå den först!

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2007?
Eftersom det var en vanlig sketen onsdag så var jag i skolan. Fick present av Emma och vi var och köpte glass innan vi kollade när övriga nior spelade volleyboll.
På kvällen satt jag hemma och saknade Peter som åkte till Frankrike på morgonen. Fick rosor med bud som kunde ha dött på trappan om det inte vore för farmor.
Jag fick glass ochmargänger så jag var ändå ganska lycklig.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Tja, att vinna en m,iljon på lotto hade ju inte varit fel!

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2007?
Olika.

31. Vad fick dig att må bra?
Peter!
och jordgubbar!

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
som alltid: Tommy Lee!

33. Vem saknade du?
Erik.
Hoppas att du fortfarande sover gott och tänker på oss ibland.

34. De bästa nya människorna du träffade?
Peters familj: Göran, Anette, Marie, Håkan och Tommi.
De har utan tvekan varit de bästa människorna jag någonsin mött och jag trivs sjukt bra med allihop.
Frida Hedrén.
SP1C och då främst KP och Fredrik som har varit bäst genom allt!
Kristian Anttila och David Urwitz

Mer än så blir det nog inte om i år. Nu ska jag försöka sova en stund och sedan kommer svägerskor och det blir nyårsfirande för hela slanten. Kylskåpet är proppfyllt med godsaker så dte blir nog en ganska bra kväll!
Ha en trevlig kväll allesammans och GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Så, nu har jag äntligen tagit mig tid att sätta mig ner och läsa genom din blogg... Har inte riktigt haft tillräckligt med tid vid datorn när Håkan varit ledig så mycket... ;P
Vad söt du är som skriver så snälla saker om mig! Bockar och bugar!
Ja, 2007 har varit ett långt år då mycket har hänt... Får väl sätta mig och sammanfatta mitt år på min blogg sen med.... Fasar över detta redan... ;)
Ska springa ut i tvättstugan igen, men vi får väl höras sen angående Ullared imorgon (?) och lilla pållan...
Kram på dig sålänge!

2008-01-02 @ 08:46:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0