Nisse :)

goddagens idag igen!
efter några få timmars sömn i natt och ett visst illamående kom jag på bussen mot älvängen för att följa med svägerska Nettan till hennes häst. Bara några mnuter från Älvängen ville jag helst banga ur för illamendet blev för starkt men det visade sig att frisk luft var precis vad jag behövde just då så det blev en tur upp till stalllet allafall och sjuttsinen vilken tjusig häst :)
Vi tog in pållen, borstade och sådär och gick sedan på en liten promenad med henne och vovvarna vilket var väldigt trevligt. Underbart med frisk luft!
När vi kom tillbaka tyckte Nettan att jag kunde hoppa upp och skritta lite i paddocken , barbacka. Dum och orädd som jag är hoppar jag givetvis upp trots att Nettan inte ens själv ridit Kira sen hon kom hem. Men det gick ju bra så det var ingen större fara. Hoppade gjorde vi också, fniss :)
Fick några bra kort tror jag, in kamera är värdelös! Ska be Nettan skicka också ..

Hihi, och en Rebeckavakt fick jag med mig hem i form utav Nisse som just nu sover i mitt knä vilket gör det ganska omöjligt att skriva. Det går , men vääääldigt sakta!
VI har precis vart ute på promenad och sprungit en massa så jag kan tänka mig att han är ganska så trött nu! Att det skjuts en massa smällare här utanför också är såklart inte heller det roligaste som finns.
En hund ska jag ha, så fort jag kommer hemifrån. En Nissevovve!

Snart ska jag sätta igång med lite städning och julbak tror jag. Man skulle ju behöva lunch också.. Saft och chips är ju inte jättenyttigt .. och bada måst jag göra också, för att få bort två dagars hästlukt!
Ikväll blir det jul på Liseberg och grejor! Woho! Och imorgon shoppa de sista klapparna ..
Jaja, det får skrivas mer ikväll eller imorgon!
Nu ska Nisse och jag lägga oss och myyysa igen. Jag vill också ha vovve ju ...

Ha en trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Tack för trevligt sällskap idag! Du är så välkommen upp till stallet igen så....! Vad gör du på lördagkväll när jag har kvällen...!? *ler*

2007-12-20 @ 19:15:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0