Jul, jul. Strålande jul!

Nu har det gått fem dagar sedan jag skrev sist vilket för mig är en hel evighet. Okej, men nästan iallafall! Jag har tydligen ett stort beroende av att uppdatera folk om vad som händer i mitt liv. Tragiskt, men sant.
Nu har julen gått och mycket har hänt..
Bilder kommer i ett inlägg för sig då kameran ligger nere i väskan!

22 December:
Hela familjen åkte ut till Åsaka, eller rättare sagt till mormor och morfar för att fira lilljul med kusinerna. Morfar fick en radio han bad mig köpa i ullared några månader tidigare och lyste upp som en sol av detta!
Med min vanliga tur fick en och en halvtimme tillbringas på toaletten och på golvet i mormor och morfars rum. Underbart kul. Nej!
När jag väl mådde bättre blev det lite hembakt potatisbröd och kalkonkorv, mumsfilibaba på det!
Efter förtäring och en massa julmust satte vi oss ner med medhavda paket för att leka julklappsleken som vi enligt traditioner gör varje år. Precis som övriga år blev det mycket skratt, svordommar och stress när tärningarna skickades runt på bordet. Jag fick tillslut bara ett paket, innehållandes en uppladdningsbar ficklampa som jag bytte med pappa mot två jättesöta ramar. I dessa ska det komma in kort på mig och Peter såfort jag köpt film till den gamla kameran. Pappas ficklampa visade ig komma väl till pass då alla husets proppar gått när vi kom hem.
Klockan 22 satte jag mig på bussen till Göteborg och där fanns även en riktigt otäck, full pedofil så min bussresa tillbringades med tre trevliga fjortistjejer och vi snackade skit och drev med äcklet.
Peter mötte på centralen, med några öl i kroppen och var trevligare än vanligt när vi kom hem.. hihi.

23 December:
Dagens början känns ganska suddig men efter no frukost hoppade jag in i duchen och tog där en lååång dusch med hårmask, ansiktsskrubb och ansiktsmask, rakning av ben och under armarna och även invignng av duschtvålen Peter fått i julklapp från jobbet. Behöver jag säga att jag var som en helt ny människa efter detta... ?
Nettan kom och hämtade och vi körde till andra svägerskan Marie för lite julmat och trevligt sällskap. Träffade svärmor för första gången och även morfadern i familjen. Måste säga att han påminde en del om min egen farfar, men lååångt ifrån lika frågvis och högljudd. Trevligt folk iallafall!
Nettan och jag fick två, mycket trevliga, promenader med vovsingarna och pratade allmän skit och avslöjade lite julklappar .. Peter och jag tog tåget hem till Trollhättan på kvällen för att här träffa tyskarna på besök. Nina är tillbaka igen och med sig har hon sin mamma och sin lillebror. Anderas har jag inte sett på mer än fyra år och det var otroligt trevligt att träffa dom igen.

24 December:
Jag fick skutta upp själv på morgonen för att städaåt kaninerna och mysa i soffan med mamma oh Nina innan jag gick upp och väckte Peter som fortfarande sov. Vi åt frukost och drack kaffe i lugn och ro tills det blev en väldig stress för att hinna till faster Sabina i tid. När de andra gick stod jag fortfarande och valde kläder. Nina och Peter hjälpte mig så gott det gick men efter lååånh beslutsångest blev det omlottklänning och raggsockar. Söt var jag faktiskt!
Veronika och jag öppnade paket och jag fick örhängen som jag önsat mig och var då väldigt nöjd!
Efter lång tid hemma med en påskyndade Peter var vi på väg till Sabina för att där dricka glögg och hjälpa till med maten. Efter en del julmat satte vi oss i soffan framför Kalle Anka och kikade en stund. Efter detta satte folket sig i soffan och de små väntade på tomten som i vanlig ordning var farfar. Paket delades ut och när tomten gick delades paketen under granen ut. 
Jag fick:
* hello kitty-pyjamas (mamma&pappa)
* mp3 (mamma&pappa)
* presentkort på weekday (mamma&pappa)
* julgodiskokbok (moa)
* presentkort på kicks (sabina)
* örngottset (farmor)
* ebba grön-dvd  (farbror peter)
* örhängen (nina, andreas och maria)
* skärp (nina, andreas och maria)
Några mer småsaker som jag inte kommer ihåg nu!

Snälla svägerska Nettan hämtade oss i Trollhättan på kvällen och vi åkte till Peter för att dela ut julklappar där och ha det lite mysigt. Jag och Peter smet in på hans rum och öppnade våra julkallap till varandra först. Utöver paket jag redan fått och redan visste vad det var fick jag även en jättesöt, blå, muminburk fylld med punschkottar och en parfym som är så perfekt till mig att det finns bara inte .. Jag sniffar på mina handleder en gång i minuten nu!
Vi hade väldigt trevligt och åt godis och hundarna åt sina ben.
Peter fick en Magic Bullet som Nettan och jag ville prova att göra juice i, men den var trasig så den måste bytas och ack vad ledsna vi blev! Det blev en del fräckisar och sexfakta innan folket drog sig hemåt och vi kröp i säng, trötta som satan! Peter var tröttare än mig och somnade snabbt så min kväll blev ytterligare ett par timmar längre med Tokio Hotel; live från madrid och Mumien. Tokio hotel-konserten var det sämsta jag sett, inga biletter till Stockholm för min del alltså!
Efter några timmar somnade även jag!

25 December:
Vi hade slöardag i sängen hela morgonen och gick till slut upp och åt kombinerad frukost/lunch. Vid tjugo över fyra körde snälla svärfar Göran upp till Trollhättan och blev bjuden påmiddag och en omgång TP.
Familjen fick ett spel i julklapp som vi testade här för en stundsedan som var väldigt roligt när vi gjorde om reglerna till våra egna och man fick reda på både det ena och det andra ..  Hihi, men kul var det iallafall!
Nu sitter övrigt folk nere och tjötar och spelar Tv-spel som Peter tog med sig.
Imorgon väntar Torp och en tur ut till farmor och farfar! Ska passa på att smita ner och kika på Tindra då!
Ha en fortsatt trevlig kväll allesammans!
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0